Roschacher test (...stavning?)

Mer
15 år 3 månader sedan #177726 av Libellule
Igår fick jag göra det (ö)kända bläckplumpstestet. Lite intressant, faktiskt. Undrar vad det är tänkt att visa. Ens personlighet, antar jag... Det blev väldigt mycket mörker, kan jag ju säga. Fler som gjort testet?

Vad tycker ni om det? Anses det rättvisande? Jag trodde nämligen det var ett förlegat test från 60-talet, så jag blev rätt så förvånad när testpsykologen plockade fram det.
Mer
15 år 3 månader sedan #177732 av Geta
Svar från Geta i ämnet Roschacher test (...stavning?)
Nej,
det har inte gjorts några tester eller utredningar på mig.
Diagnos har ställts genom samtal och iakttagande.
Mer
15 år 3 månader sedan #177758 av AnnKatarin
Jag vet inte, jag fick titta på bilder och berättade om dem- Det var bilder som man såg vad det var. Det stod "förträngning" mm i anteckningar från det provet...Hm...
Mer
15 år 3 månader sedan #177760 av Inwatto
Nej, har inte gjort nåt Rorschach-test[/url:126tpyob](det stavas så). Diagnos har satts efter samtal och iakttagande vid inläggning. Senare har jag gjort IQ-test hos en psykolog. Fastän jag frågat har jag inte fått uttömmande svar på vad testen visade. Kanske fick de bara fram att jag har min intellektuella förmåga kvar trots flertal psykoser.

Är faktiskt lite irriterad över att jag inte vet vad testerna jag gått igenom gav för resultat. Har väl varit för snäll och inte frågat tillräckligt. Som vanligt, alltså.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 3 månader sedan #177768 av tryskey
Väldigt vetenskapligt! Ja vi SER att han gör så alltså är det aktuellt med diagnos X trots att vi inte har något sätt att mäta eller egentligen avgöra vilken godtyckligt vald diagnos som egentligen är aktuell.

Ungefär som om polisen skulle ställa sig på stan och skjuta ner människor slumpmässigt och hävda att de sanerade bland kriminella baserat på vem de tyckte såg kriminell ut.
Mer
15 år 3 månader sedan #177770 av Geta
Svar från Geta i ämnet Roschacher test (...stavning?)
Jag är tacksam att jag har fått psykiatrisk vård när
jag behövt det. Det är bara någon enstaka gång som
det har gått överstyr vid bältesläggning vid tvångsvård-
vilket jag kan klaga på.
Min diagnos schizofreni är jag införstådd med och det är
inget som jag vill förneka när det gäller det.