barn till psykopater/psykiskt sjuka

Mer
13 år 1 månad sedan #387287 av coagulate
hej!

det var ett tag sedan som jag satt och surfade och kom in på en sida som beskrev psykopater och deras barn. det var en lista på drag som barn till psykopater och psykisk sjuka. det var till exempel, har överdriven ansvarskänsla, tycker om människor som de kan tycka synd om, är osäkra och vet inte vad som krävs av dom.

jag har surfat lite och kan inte hitta sidan igen... kan ni hjälpa mig?

jag känner igen mig så mycket i det som beskrevs så det vore jättebra om jag kunde läsa det igen
Mer
Mer
13 år 1 månad sedan #387667 av coagulate
jag hittade det!

vuxnabarn.nu/vuxna-barn/om-vuxna ... foraldrar/
Mer
13 år 4 veckor sedan #391661 av Traxerity
[i:20qw9d6o]Föräldern är mycket kontrollerande på vissa sätt, men negligerar barnet helt på andra sätt. Det förväntas att barnet automatiskt ska svara upp mot förälderns behov, och gör inte barnet det, blir barnet straffat på olika sätt, exempelvis med fysisk misshandel, med försök att ge barnet dåligt samvete, med utfrysning av barnet och med kritik (fula ord, hånfullhet).[/i:20qw9d6o]

Jag är en av dom som blev tvingad att städa min faders rum och sådant. Gjorde jag inte det så fick jag en smäll på käften.

Har ingen lust att nämna något mer av det.
Mer
13 år 4 veckor sedan #391663 av Geta
Det är inte lätt att vara barn till psykiskt sjuka föräldrar!
Mer
13 år 3 veckor sedan #392305 av Brygga
Jag har ingen aning om hur man skall se på spörsmålet. Känner inte igen något. Min mor hade en del problem. Det märkte jag i tonåren, med överbeskydd och sjuk misstänksamhet. På det sättet blev jag väl efter ännu mer i den sociala utvecklingen. Det är som om det vore en "spell" med "efter".