Du och ditt boendestöd

Mer
3 år 3 månader sedan #1311388 av Richard
Svar från Richard i ämnet Du och ditt boendestöd
Vi brukar städa annars. Har haft bondestöd sen 2008.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311529 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Får du betala för boendestöd? Vissa kommuner tar betalt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311593 av Richard
Svar från Richard i ämnet Du och ditt boendestöd
De första åren kostade det typ 1800 kr i månaden, men sen blev det gratis.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311606 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Du och ditt boendestöd
Hade boendestöd jag behövde inte betala något boendestödet fick pengarna han lade ut för att fika med mig, varannan vecka då vi gick på café och fikade den veckan. Skaffade KP strax före pensionen då jag begärde och fick hemtjänst ett halvår innan pensionen. Trots hemtjänst blev jag närapå vräkt pga dåligt städat vilket ger dålig smak i munnen samt absolut ingen hjälp från socialtjänsten. Utan det är vården som ställt upp. Tack vare det bor jag kvar. Det var på håret det året att jag inte hamnade som bostadslös. Hade det inte varit för kuratorn hade jag levt på gatan nu.

Socialen har mycket att stå för, noll hjälp därifrån. Jag riktar hård kritik mot dem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311636 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag har anlitat ett städföretag dom kommer varannan vecka disken och badrum samt att dom dammsuger och tvättar golvet det kostar 400 i timmen och dom gör allt på en halvtimma.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311639 av Richard
Svar från Richard i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag anlitade också städföretag som kom o städade köket. Man fick göra RUT-avdrag. Men två av dom kom bara en gång, de stod antagligen inte ut med att jag var så bortskämd o bara satt vid datorn, trots att jag betalade dom. Men den tredje var trevlig.