Trött på psykologer

Mer
18 år 2 månader sedan #31892 av Jeff
Jag har under 2 år nu gått hos en psykolog. Jag tycker inte det hjälpt ett skit. Varför jag fortfarande går dit är för att bryta isoleringen och träffa lite andra patienter i väntrummet som man kan prata med. Jag tycker inte att trendpsykologer hjälper mig. Hjärnskrynklare är vad dom är. Om ni såg "Greven av Montecristo" i lördags så fängslades denna unga man och sattes i ett brutalt fängelse. Han träffade prästen där. Prästen var en själslig vis gammal man med bara vettiga saker och säga. En sådan man som prästen skulle jag vilja ha som guru, istället för en modefixerad och mekanisk trend-mall psykolog.

Om ni inte sett Greven av Montecristo så gör det. Handlar om en man som flyr ifrån fängelset och tar revansch på dom som gjort honom illa.

Hur är eran relation med era psykolger?
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #31894 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Trött på psykologer
Min relation med min psykolog är väldigt bra, hon lägger ner sin själ med sina kunder eller vad man ska kalla det. Tråkigt att du inte har fått någon bra kontakt med din psykolog.

Har du inga vänner ute i verkligheten? inte så bra å bara träffa andra dödliga i väntrummet. Hoppas det lättar för dig.

/Kram Micke
Mer
18 år 2 månader sedan #31895 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Trött på psykologer
Jag har en del vänner men orkar inte träffa dom så ofta. Känner mig nerbruten och trasig med oro,ångest,depression,tvångstankar,paranoia och hypokondri. Dom människorna(patienterna) jag träffar i öppenvården känner man sig inte så spänd med.
Jag har tur att jag iallafall har en bra läkare. Han förstår mig och vill hjälpa mig med hela sitt hjärta. Men min psykolog gillar jag inte och funderar på att avskaffa henne.
Mer
18 år 2 månader sedan #31897 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Trött på psykologer
Jo, men de lär sig ju att INTE vara gurus...litegrann...

Sen kan man ju inte bara få en legitimerad guru av landstinget som passar en själv, omöjligt.

Tycker det är hemskt, för ofta säger man "jag har denna psyk-knut, o den plågar mig" o de kan inte hjälpa till, vilket gör det hela värre.
Mer
18 år 2 månader sedan #31898 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Trött på psykologer
Gurus behöver inte alltid vara legitimerade. Dom bästa är självlärda utan någon direkt utbildning. Dom kan prata utanför trendmallen och det gillar jag.
Mer
18 år 2 månader sedan #31901 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Trött på psykologer
Jo, så sant, men finns det utrymme för sådant i vården?
Tänk om jag skulle bli guru, så gillar du inte alls hur jag guruar.