Kroppsspänningar HJÄLP

Mer
17 år 3 månader sedan #63181 av mojjan
:rolleyes: jag skulle vilja fråga.....jag har så myckert kroppspänningar i kroppen så att jag snart inte står ut. Går i terapi för att bearbeta gamla trauman. Jag har tagit upp det här med min läkare för jag har gått och funderat på Rosenterapi, en massage form som väcker oberabetade minnen till liv....får spänningarna att släppa.

Min läkare aär rädd för att jag ska tappa mina gränser ( bli psykotisk) men jag vet inte .......hur rädd man ska vara....

Nu undrar jag om det är nån här på viska som har erfarenhet av rosenterapi och / eller erfarenhet av att få hjälp med att bli av med den här typen av muskelspänningar.

Hur rädd ska vara för att bli psykotisk om man släpper fram oberabetat material.

Tacksam för hjälp från alla er här
Mer
17 år 3 månader sedan #63185 av Nissegossen
Har du muskelspänningar? Vad har du för Medicin?

Det kan nämligen vara så att muskelspänningar är en biverkan från medicinen! Det kallas Extrapyramidala biverkningar som ger medicinskt betingad Parkinsonism!

Det finns bot i många fall! Det finns en muskellavslappnande medicin som heter Akineton!

Den är billig och tillverkas av företaget Knoll i Danmark! Det är en gammal beprövad medicin och kostar inte många kronor att tillverka! Den finns i lösning som kan injiceras, den ger då omedelbar effekt i ett akut tillstånd. Det vanligaste är dock två milligramstabletter. Dessa verkar efter cirka en timme. Tabletterna är inte vattenlösliga och kan därför inte injiceras.

Jag tar själv fem om dagen! Två på morgonen och därefter under dagen. På kvällen tar jag dock den sista vid fyra annars får jag senare svårt att sova på kvällen. Överdosera inte medicinen, du kan då råka ut för en medicinsk betingad psykos! Den får du klara av själv!

Du bör höra dig för hos antingen farmaceft eller din läkare om hur de verkar! Tycker det är mycket underligt att du inte redan fått den utav din läkare!

Den biverkan du beskriver är mycket vanlig bland äldre neuroleptika!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 3 månader sedan #63191 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kroppsspänningar HJÄLP
En del personer säger att man inte släpper fram mer än man klarar av att härbärgera, om man går i muskelavslappande behandling.
Jag har inte själv erfarenhet av Rosenterapi men det verkar intressant.
Det jag provat är avspänningsband från Friskis&Svettis.
Det var kanske inte så bra då mina aggressioner kom fram och jag började skriva ilskna insändare i tidningar.
Det kan vara någon sorts skydd att ha spänningar, men en kunnig person borde kunna hjälpa dig.
Mer
17 år 3 månader sedan #63327 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Kroppsspänningar HJÄLP
Pröva också med gympa... att röra på sig minskar spänningarna i kroppen...