mår dåligt

Mer
16 år 10 månader sedan #80688 av malik
mår dåligt skapades av malik
mår dåligt hela tiden fastän att bra saker händer ibland har mått dåligt i sex år det blir inte bättre fastän att jag tar ett litet steg framåt ibland jag har fett av min medecin mår dåligt av det träning går inte som jag planerar medecinen gör mig trött lat och utsliten har ingen stark vilja blir snabbt uttmatad av stress .jag har varit med om mycket i livet fick en dålig start i livet tråkiga minnen.är det någon här som känner likadant?????????????????????
Mer
16 år 10 månader sedan #80690 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet mår dåligt
...ja, det är en himla Räv-sax, det här med att må dåligt!
Man vet varken ut eller in :cry: :roll:

T.ex en förkylning, så vet man i alla fall att det kommer att gå över, så småningom...men med det här, så har man inte en susning - åtminstone, känner man så!

Att skriva av sig, kan alltid vara en bra början, på att ta sig ur!
Mer
16 år 10 månader sedan #80710 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet mår dåligt
Om du har schizofreni, så finns det ganska många behandlingar, som man kan få, som gör att man förbättras:

Personligt ombud, som kan fixa saker, som sysselsättning, bättre vård och rehabilitering. Man blir mer aktiverad när man får ett personligt ombud som kommunen ordnar.

Patientutbildning, som minskar symptom och återfall i psykos.

Familjeutbildning, som ges till ens familj och inte till en själv. Minskar symptom och återfall i psykos.

Kognitiv beteendeterapi som minskar symptom och återfall i psykos.

Om man får alla behandlingar som ger effekt så mår man säkert bättre. Idag får nog många bara antipsykotika, men det är inte tillräckligt för alla. De flesta behöver bättre effekt än det.
Mer
16 år 10 månader sedan #80711 av malik
Svar från malik i ämnet mår dåligt
jag mår inte dåligt hela tiden men igår hade jag ångest som fan jag kan må bra ett tag o sen må dåligt en dag men när jag mår dåligt så mår jag dåligt och måste ta en stesolid tidigt inte som vanligt tillsammans med nattmedecin ibland hjälper det o ibland inte men jag har märkt att när jag varit aktiv så har jag mått bättre tex när jag tränar eller varit ute o gjort nånting
Mer
16 år 10 månader sedan #80892 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet mår dåligt
Om du märker att du mår bättre, när du är aktiv, så skulle du säkert ha glädje av ett personligt ombud, som kan ordna sysselsättning eller eventuellt arbete åt dig. Ring till din kommun och säg att du behöver ett personligt ombud.
Mer
16 år 10 månader sedan #80900 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet mår dåligt
Motion kan lindra depressiva symtom... det är säkert lika bra om man har en psykos... det piggar upp och ger välbefinnande i både kropp och själ...det lindrar även oro och ångest...

Bra att du kan ta dig ut och träna eller göra andra roliga saker!