Jung?

Mer
16 år 7 månader sedan #90474 av Sylviaplath
Jung? skapades av Sylviaplath
Har hört begreppet 'kollektivt omedvetna' nämnas här på forumet. Är det någon syftning på Jung?
Mer
16 år 7 månader sedan #90484 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jung?
Jag har ofta använt orden det kollektiva undermedvetna, men om det kommer ifrån jung vet jag inte!

Det är det som är bäst för mig ifråga om att beskriva vad jag har varit med om inuti mig själv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 7 månader sedan #90492 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jung?
Jo, det är från Jung... han beskrev det först...
  • SylviaP
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #90622 av SylviaP
Svar från SylviaP i ämnet Jung?
Vad syftade han på då? Och hur tänker du om det?
/Sylviaplath
Mer
16 år 7 månader sedan #90653 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jung?
En variation på det temat som är intressant är varför
flera personer på samma gång får samma idé.
Här på Viska är det inte sällan som det verkar finnas
sammanhang som vid första anblicken inte är lätta att
se.
Det är "något som ligger i tiden" och vill fram.
Mer
16 år 7 månader sedan #90749 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jung?
Det jag menar med det kollektiva omedvetna är just vad ordet säger, nämligen att vi i vanliga fall är omedvetna till det!

Jag tror att alla människor är sammankopplade själen, bara det att mina "filter" som borde stoppa det innan det dyker upp i medvetande inte är tillräckliga. Om det nu beror på neurologiska orsaker eller inte har jag ingen som helst aning om!
Jag vet bara att ibland är jag vidöppen i vad som faktiskt pågår och får både bilder, filmer och jag hör ständigt röster inom mig.

Detta sammantaget gör att det finns krafter som vi inte ser i denna dimension, men att de kan ta rejäl kontroll över mitt medvetande.

Det kommer saker till mig som skulle få folk att baxna om de fick det till sig!

Du kan kalla mycket för intuition eller medvetenhet om saker du inte ser omkring dig och att det faktiskt kan vara dessutom ett förutvetande och det har många gånger både varnat mig! Detta om man kan fånga upp det, kan vara livräddande om man då beaktar varningen och tar den till sig!

Jag har vid vissa tillfällen blivit räddad till livet för att jag stannat upp och följt varningen!
Kalla det vad du vill, men det här hör hemma i Parapsykologin!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum