Varför kan ingen snäll kille falla för mig?

Mer
15 år 6 månader sedan #153188 av Isa-Alise

Hummlann skrev: Ja det kan mycket väl vara så! Tyvärr.. Jag faller ju lätt in i förhållanden utan att blinka.. *suck*

Men men.. Jag får dras i detta äktenskap som jag är i nu!


Om han inte är snäll mot dig ska du inte vara kvar i förhållandet... våld leder ofta till mer våld... ni måste åtminstone söka äktenskapsrådgivning och han gå med i en grupp för män som misshandlar kvinnor så att han kan få terapeutisk hjälp... och du behöver stöd av andra kvinnor... hör av dig till en kvinnojour om det blir akut... och en terapeut som kan stödja dig i att kommunicera på ett bra sätt med din man...
Mer
15 år 6 månader sedan #153189 av Isa-Alise
Du kan ringa kvinnofridslinjen - telefonsamtalet syns inte ens på telefonräkningen!

www.kvinnofridslinjen.se/index.php
Mer
15 år 6 månader sedan #153191 av Projek
Håller med Isa-Alise.

Projek
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #153207 av Jocke
Det är tydligen vedertaget att en viss klientel av kvinnor råkar ut för våldsamma män. Våldet i ditt äktenskap handlar nog mer om hans aggression mot andra påverkar förhållandet, så det till en viss del går ut över dig i slutändan, det däremot tror jag är ett mycket vanligt fenomen, man söker dem goda sidorna i stället för dem dåliga. Man förlåter på ett sätt, för att man är beroende av personen. Hade en tjejkompis som sade att hon hade otur med sina killar, ett par av dem var kvinnomisshandlare, efter en sväng in på sjukhuset träffade hon en ny kille som verkar snäll.
Det kommer senare när man ser var tendensen pekar. Vad du kan göra är att skapa egna intressen, där du kan träffa andra och vara i säkerhet en liten stund i alla fall.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #153628 av Hummlann
Jo det skulle jag ju kunna göra - hitta någon hobby till mig själv alltså! Men jag har försökt men det är inte lätt. Jag skulle vilja gå med i en kör och sjunga men alla körer här i stan är att man ska sjunga för att få komma med och alla kommer inte med. Så det är alltså väldigt hög klass på körsången här och jag är inte världens bästa på att sjunga - tycker bara det är roligt.

Han slår mig inte! Det vill jag stryka under att det gör han inte. Det enda som han har utsatt mig för är psykisk misshandel och det är rätt så stor skillnad.


Men jag kan helt enkelt konstatera att jag gifte mig alldeles för fort.. Efter vi gifte oss kom hans rätta sida fram. :(
Mer
15 år 6 månader sedan #153633 av Geta
Det brukar finnas körer för sådana som "inte kan sjunga".
I alla fall så är det så där jag bor.
Har själv varit med i en Gospelkör en kort tid. Även om jag
sjöng sopran i melodistämman så tyckte jag att det var svårt.
Helst skulle man kunna sjunga direkt från notbladet.