jag vill ha en fru

Mer
15 år 3 månader sedan #177400 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet jag vill ha en fru
Att inte bli en sk [i:3s6ujfeu]"dörrmatta"[/i:3s6ujfeu] för någon måste man nog uppleva det en gång för att förstå den riktiga innebörden av den meningen.
..erfarenhet kommer oftast av sårade känslor, ..attans. :cry:

* Rätt plats - Rätt tillfälle - Rätt inställning = TACK VISKA ! ! ! :lol:
(..ja, så var det för min del nu!!)
Mer
15 år 3 månader sedan #177401 av herA
Svar från herA i ämnet jag vill ha en fru
sen är det ju det här med att om man
urustar sig med extremt tålamod,,,så ger det
med sig ... vore inte det [u:2kgqeb64]något[/u:2kgqeb64] ?


:?:

om ni förstår mig rätt
Mer
15 år 3 månader sedan #177402 av herA
Svar från herA i ämnet jag vill ha en fru
ja undviker förhållande för att slippa bli sårad




:lol:
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #177403 av aivo
Svar från aivo i ämnet jag vill ha en fru

Tonic skrev: * Rätt plats - Rätt tillfälle - Rätt inställning = TACK VISKA ! ! ! :lol:
(..ja, så var det för min del nu!!)


Amen
Mer
15 år 3 månader sedan #177414 av Sankt_sigfrid
Svar från Sankt_sigfrid i ämnet jag vill ha en fru

Tonic skrev: Att inte bli en sk "dörrmatta" för någon måste man nog uppleva det en gång för att förstå den riktiga innebörden av den meningen.
..erfarenhet kommer oftast av sårade känslor, ..attans. :cry:

* Rätt plats - Rätt tillfälle - Rätt inställning = TACK VISKA ! ! ! :lol:
(..ja, så var det för min del nu!!)


blir man en dörrmatta i ett förhållande så handlar det om kontroll och inte kärlek, kärlek byggs på respekt och ömhet, och även att bli sårad är ju tyvärr en del av det hela..Men jag blir hellre sårad ibland än avstår från något som kan vara så underbart ..
Mer
15 år 3 månader sedan #177424 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet jag vill ha en fru
I och för sig så hängde inte den meningen egentligen ihop med den andra, liksom min tanke blev lätt missuppfattad där.
Blev snurrigt såg jag nu.. Formulerade mig lite "luddigt"..

"Sårad" kan ju handla om så mycket..
Det kan ibland handla om att man själv t ex rent av "ställt till det för sig själv"/betett sig illa mot en annan människa och därav fått smaka på de sårade känslorna själv i slutändan. Ja, av den enkla anledningen att man inte varit "så schyst" i alla lägen.
"Dålig" erfarenhet i de läget kan ju faktiskt berika i stället - ett nytt kärleksförhållande då. Det var mest så jag menade där.

Håller helt klart med om att det inte längre handlar om kärlek då riktigt om man blir en dörrmatta åt någon. Då handlar det mer om ett "infekterat förhållande", där en eller också båda parterna kontrollerar och sårar varann på olika sätt.

Om någon beter sig illa mot en annan människa i längden (i en kärleksrelation, som nu togs upp i tråden) så är det ganska svårt att bryta upp.
Alltför många fastnar i ett destruktivt förhållande också av vana och/eller rädsla att bli ensam. Det kan bottna då i en dålig självkänsla, tror jag.
Min spontana tanke är att om människan verkligen älskar sig själv och förstår den verkliga innebörden av hälsosam självkärlek, så skulle hon/han inte tilllåta sig själv att "härda ut" i en sådan destruktiv, utplånande hemsk relation.. :(