Knyta an

Mer
19 år 2 veckor sedan #12226 av maskrosman
Knyta an skapades av maskrosman
Vad menar du med knyta an?
Släppa in?

mvh
M
Mer
19 år 2 veckor sedan #12254 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Knyta an

PSR skrev:

maskrosman skrev: Vad menar du med knyta an?
Släppa in?

mvh
M

Vad just jag menar? Inte vet jag?


Klart du vet vad du menar, eller?

Eller vad ordet betyder i allmänhet? Svårförklarat ord! Ett barn knyter oftast an till sina föräldrar. Jag föreställer mig att man alltid knyter till sin partner. Om man lever singelliv kanske man inte behöver knyta an men jag vet inte?

Knöt du inte an till mamma som liten ens?
Ingen av dina relationer till kvinnor som skapat "närhet"?

Släppa in??? Tja, penetration förutsätter inte att man knyter an tror jag i alla fall. Kan ha fel.


I psyket, i personen, i dig, menar maskrosman. Inte rektal penetrering utan psykisk...
Mer
19 år 2 veckor sedan #12262 av maskrosman
Svar från maskrosman i ämnet Knyta an
Jag frågade eftersom begreppet "knyta an" är obekant för mig. Däremot har jag fått höra att jag borde "släppa in" någon, och funderar på om det är lite av samma sak.

Släppa in??? Tja, penetration förutsätter inte att man knyter an tror jag i alla fall. Kan ha fel.


Nej, det tycker inte jag heller att det behöver göra. Det var inte fysiskt jag menade, utan mentalt.

I psyket, i personen, i dig, menar maskrosman. Inte rektal penetrering utan psykisk...


Lol, tack för att du klargjorde det :lol:


Jag vet inte heller om man kan lära sig att knyta an.
Det känns abstrakt. Antar att om det finns någon man kan lära sig göra det till så borde det vara någon i familjen eller ngn annan som bryr sig.

mvh
maskis
Mer
19 år 2 veckor sedan #12282 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Knyta an
Det mesta verkar gå att träna och lära sig. Det finns t.o.m nu träning som kan förbättra kognitiva besvär. Jag tror att social färdighetsträning kan vara det första steget till att knyta an till andra. Det är visst en väldigt uppskattad terapi bland den lilla grupp som får den.