Livet funkar inte

Mer
18 år 11 månader sedan #14422 av pojkmamman
Jag kan inte leva det går inte. Försöker försöker försöker. Det brister snart igen. Sambon jobbar över och jag biter ihop biter ihop biter ihop. Min son ska ha en bra barndom det har jag gett ig fan på. Han får inte märka nåt nu han har ärr ändå. Går in på toaletten när jag blir attackerad. Barnkalas imorgon kan inte spåra ur kan inte droga ned mig kan absolut inte ställa in. Jag kan nog inte leva ett normalt liv det funkar inte hur jag än försöker. Måste nog ringa hem sambon iaf SKIT!!!
Mer
18 år 11 månader sedan #14455 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Livet funkar inte
Det är ju bra att du har en sambo som kan rycka in, när det krisar. Du har nog lite tur att du har den möjligheten. Hoppas det löste sig för dig. Jag vet inte om du kan få hjälp via annat håll om din sambo inte kan ställa upp t.ex. via kommunen.
Mer
18 år 11 månader sedan #14458 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Livet funkar inte
Du måste leva för ditt barns skull... det är bara att kämpa på...

Jag valde att medicinera när jag mådde dåligt och hade min dotter liten... det gjorde vardagslivet möjligt...

Sen får man sätta kraven lagom... visst, barnkalas kanske är ett måste... men bjud på nått lätt... chips, läsk och glasstårta brukar ungarna gilla... ingen matlagning... papperstallrickar så blir det ingen disk...

Man får ta det lite enkelt... det kan bli bra ändå... och få inte panik... be nån vara med och stötta dig istället... vad bra att du har en sambo... det hade inte jag då... utan fick klara det hela helt själv... men det går även det...

Ett par party tävlingar (Om man har ork:)

1. Gissa vad som fattas leken:

Lägg 20 olika saker på en bricka. Visa barnen i en minut. Tag bort brickan. Tag bort fem saker från brickan. Visa brickan igen. Barnen får gissa vilka saker som du tagit bort. Den som kommit på rätt saker vinner en chokladbit eller liten leksak (eller alla vinner godispåsar eller små russinpacket.)

2. Ägg tävling

Dela barnen i två lag. Lägg ett ägg på en sked till vardera laget. Barnen springer (eller går) en sträcka fram och tillbaka med ägget på skeden. Tappar man ägget får man börja om. Det lag som först är klart vinner.
Eller alla vinner nått litet gott...