Jag vill va ensam

Mer
12 år 1 dag sedan #480644 av Fragile80
Jag fixar inte att ha en pojkvän.
Hade en för 2 sommrar sen. Vi var tillsammans under sommaren sen efter typ 2 månader sa jag att jag inte orkade.
Det som var bra var "myset" inte sexet. Jag gillar inte sex. Vet inte varför. Och jag tycker det är skitäckligt att hångla men han jag var tillsammans med tyckte om det och han fattade inte att jag inte ville. Han försökte hela tiden. Och jag knep med munnen så hans äckliga tunga inte kom in i min mun.

/Fragile
Mer
12 år 1 dag sedan #480648 av saara
Svar från saara i ämnet Jag vill va ensam
Det är inget fel med att vilja vara ensam.
Mer
12 år 1 dag sedan #480649 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Jag vill va ensam
Nej det tycker inte jag med.
Men när alla andra hittar underbara pojkvänner känns det lite.
Och ibland känner jag mig så ensam.
Men det är bara myset jag saknar. Nån som håller om mig..
Men jag kommer nog alltid vara ensam.
Jag står inte ut med att ha nån så nära inpå liksom.

Som tur är har jag i alla fall 2 underbara vänner.

/Fragile
Mer
12 år 1 dag sedan #480658 av jiva
Svar från jiva i ämnet Jag vill va ensam
Jag känner ungefär som du med det där tror jag. Jag hade ett förhållande när jag blev sjuk, men efter 5 mån på sjukhus orkade han inte mer och gjorde slut. Jag var ganska likgiltig inför det då. Han var väldigt ledsen och mådde väldigt dåligt.

Sen dess har jag, förutom det du beskriver..., även känt att jag inte vill "lura in" någon i ett förhållande med mig, eftersom jag inte vet helt säkert hur jag kommer klara mig framöver och hur det kommer påverka den andra personen. Men det hade varit mysigt att ha nån att mysa med som sagt... Jag har också ett par bra, nära vänner som tur är. Kram :hjärta
Mer
12 år 1 dag sedan #480659 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill va ensam
Kram på er! Det finns ju många ensamma människor på viska, vi borde starta en dejtingtråd här! :hjärta :kram

Ja, men varför inte? Finnes gubbe, på 16 vårar (Vägrar bli äldre) Som har ett helt livs erfarenhet och inte går bort för att någon mår dåligt.

Har haft ett samboförhållande med en som har/haft Borderline. Inte helt lätt att vara i ett förhållande där hon ser allt i svartvitt och gör slut på den vänskapen, så fort hon såg att personen hade alla regnbågens färger i sig och allt inte var enbart rosenrött och bra, samt från att upphöja den människan, sedan när hon såg att människan ifråga, hade alla schatteringar i sig. Då gjorde hon slut med bekantskapen. Till slut var jag den enda hon accepterade och sedan dög inte jag heller. Hon har gjort slut på alla vänner hon hade och även mina. I en del fall var hon väldigt aggressiv, men jag kan fortfarande umgås med henne och vi har känt varandra sedan 1982.

Jag ville med denna ovanstående text visa att jag kan umgås med alla och inte sviker någon som kommer till mig.

välkomna hem!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 dag sedan #480670 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jag vill va ensam
jag gillar inte å va ensam.

Gud är mig ständigt nära så jag har ju gemenskap med honom, Herren Jesus ;)

John 8:31-32.