Råd

Mer
18 år 3 månader sedan #30244 av flisan
Råd skapades av flisan
Hej
Jag undrar om någon har något tips att ge hur man får kontakt med en person som man vill ha kontakt med. Jag har träffat en person i ett visst sammanhang och jag skulle gärna vilja träffa denna person utanför det sammanhanget, alltså mer privat. Men det är ju så väldans läskigt att bara fråga någon om man kan ses....vet ej hur jag ska göra. Tacksam för råd....detta låter som ett insändarbrev till "Bullen"...om någon minns det tv-programet.
Men iaf....har någon något råd att ge?
Mer
18 år 3 månader sedan #30245 av Saari
Svar från Saari i ämnet Råd
Jag har faktiskt inget råd, men jag undrar exakt samma sak!
Mer
18 år 3 månader sedan #30247 av flisan
Svar från flisan i ämnet Råd
Men då kanske vi kan ge varandra råd... :D
Till dig skulle jag säga: det är lätt, det är bara att fråga om ni ska träffas :D
Men så enkelt är det ju inte, eller hur?
Man vill liksom inte verka för angelägen eller stöta bort den andra personen. Samtidigt så måste man ju på något sätt visa sitt intresse och man kan ju inte få mer än ett nej....
Lycka till säger jag till dig...
Mer
18 år 3 månader sedan #30248 av Saari
Svar från Saari i ämnet Råd
Nej, man vill verkligen inte verka för angelägen! Suck. Kanske ta kontakt över internet? På något sätt? Om någon kompis kanske känner personen eller så, så kan man få uppgifter av denne... Jag menar, att skriva över internet är ju faktiskt någonting man kan göra i förbifarten så då verkar man inte för angelägen men samtidigt att man är intresserad. Hm :)
Mer
18 år 3 månader sedan #30250 av flisan
Svar från flisan i ämnet Råd
Hej
Jag har faktiskt tänkt på precis samma sak. Funderar på att fråga om personen använder msn eller så, så kanske man kan skriva till varandra någon gång.Så att jag iaf får personens e-mail adress.
För jag vet att jag inte kommer träffa denna person så länge till på det stället där vi brukar träffas. Så något måste jag göra.
Fast va fan, nog borde man väl kunna kläcka ur sig att man skulle vilja ses, den andra kan ju alltid säga nej.
Man förstår ju hintar som att den andra säger....nja...jag har lite mycket att göra just nu ...eller så.
hmmm.....
Hur ska det gå för oss?
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30261 av
Svar från i ämnet Råd
Fegisar.

Ett "Nej" eller "Ja" svar är rimligt och kommer kännas. Men att inte veta kommer göra ont då det är ett "Nej".