Ensam för alltid?

Mer
18 år 6 dagar sedan #39321 av maya
Ensam för alltid? skapades av maya
Har haft en del relationer, alla har avslutats av mig. Så fort partnern vill bli mer seriös, träffas oftare mm drar jag öronen åt mig. Det är farligt nämligen. Tänk om det visar sig att han är på ett sådant sätt att han inte vill "vänta" in mig, tänk om jag inte kan stoppa det mer intima - I vilket läge får man göra det? Får man det ens? Ordet "nej" finns i min värld endast på papper, kan knappt viska fram det. Tänk om jag blir sviken, utnyttjad, Vart tar jag vägen när HAN kommer och tar över mig totalt? Vill dela livet med någon fast ändå inte. Min frihet efter den vidriga uppväxten och annat är värd att sparas på. Är livrädd för det mesta o framför allt okända män. Jag är övertygad om att jag kommer vara singel och barnlös restaen av livet. OBS! Ej ironi i sista meningen

maya
Mer
18 år 6 dagar sedan #39322 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Ensam för alltid?
Du kanske behöver få vara själv ett tag, leva ett lyckligt singelliv. Skynda långsamt. Har du tänkt på vilket ansvar det är att ha barn? Man kan faktiskt bli lycklig ändå.

/Sofie
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 dagar sedan #39338 av
Svar från i ämnet Ensam för alltid?
Ett sätt at bli av med sin partner är att äga att man är schizofren, har testat och det fungerade hur bra som helst.
Så man kan dra nytta utav sjukdomen med.
  • Kenta
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 dagar sedan #39339 av Kenta
Svar från Kenta i ämnet Ensam för alltid?
Men då är det väl ingen riktig kärlek med i spelet, då är det ju bra att din partner stack. Vad var partern ute efter, eftersom det inte var kärlek ?
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 dagar sedan #39340 av
Svar från i ämnet Ensam för alltid?
herre gud. vad är det för jävla land vi lever i? åk utomlands. träffa lite andra människor. svenskar är helt vidriga. (ni skulle höra vad utlänningar säger om oss svenskar...) träffa några som ler och skrattar istället för att gå omkring bland svensa idioter som slåss hatar allt dom inte vet vad det är.

gräset ÄR grönare på andra sidan. promise!

vad är det för värld du lever i där du är rädd för att säga nej till nån du är tillsammans med? herre gud. och varför skulle du över huvud taget vilja säga nej till den du älskar? och varför skulle den som älskar dig begå begå den ringaste form av våld mot dig?

jesus christ.

ill be leaving this country again. this place is sick.
Mer
18 år 5 dagar sedan #39341 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Ensam för alltid?
Maya... det är lätt att falla i tårar för att läget inte ser det ljusaste ut. Men ljuset kommer alltid tillbaka. Det behöver inte vara idag...det behöver inte vara imorgon... Men det kommer att komma tillbaka. O med ljuset så kommer det som du har hoppats på.
Men om du gör slut med människor för att de kommer för nära så tror jag att du har en del att ta itu med....
Ibland så måste man chansa för att vinna något större.