Antipsykotika och sexlust

Mer
6 år 6 månader sedan #982082 av Gardenia
Vad händer med sexlusten när man går på antipsykotika (Abilify i mitt fall). Försvinner den?
Mer
6 år 6 månader sedan #982085 av Nissegossen
Har problem med potensen, men det är med all säkerhet pga ålder. Antipsykotika har jag haft lust på sex och kunna genomföra ett samlag. Nu för tiden inte en chans.

Den stora faran är med antidepressiva, de gör att du inte alls har sexlust.

Träffade på en intagen på samma avd och hon gick omkring med en flaska Annafranil Noll lust sade tjejen med droppställning och hon var sjuk, antagligen i Bipolär

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #982087 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Antipsykotika och sexlust
Ok, för jag vill inte förlora min sexlust! Har aldrig haft något sexliv och vill börja det nu så snart jag träffat en partner!
Mer
6 år 6 månader sedan #982100 av mopa
Svar från mopa i ämnet Antipsykotika och sexlust
För mig är sexlusten helt död. Medicinerna har helt tatt bort det.
Mer
6 år 6 månader sedan #982104 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Antipsykotika och sexlust
Det är svagheten med många mediciner. Sex är ju en naturlig bindning mellan parterna. Vi med anknytnings svårigheter som schizosjukdomar ofta har med sig behöver uppmuntran när det gäller närhet. Nåt för framtidens medicin?
Mer
6 år 6 månader sedan #982126 av Nissegossen

Gardenia skrev: Ok, för jag vill inte förlora min sexlust! Har aldrig haft något sexliv och vill börja det nu så snart jag träffat en partner!

Vad säga, att om du har lust, kom hit skall jag släcka din törst på spörsmålet ifråga, det är ingen konst att tillfredsställa en kvinna. Har du läst denna? <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...topic.php?f=1&t=4201 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum