"Bara vänner"

  • Julle
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #43997 av Julle
Bara vänner" skapades av Julle
Vi hadde pratat med varandra i över ett år nästan dagligen. För några månader sedan börjat vi umgås. Vid ett tillfälle började vi kyssas och smekas, men hon sa att vi skulles sluta för det känndes fel för henne eftersom det har hänt henne saker i ett tidigare förhållande. Jag blev glad att hon sade som det var. Jag blev kär i henne direkt. Men hon säger att vi bara är vänner. Visst helt okey för mig eftersom jag hellere har henne som en vän än inget alls. Men nu börjar det knepiga; Nästan varje gång vi ses så börjar hon kramas,gosa och gör allt för att få mig tänd. När hon märker att jag börjar bli lite het i mina kläder och vill ge henne en kyss, så avryder hon allt och säger med alvarlig röst "vi är bara vänner". Jag har sagt till henne vad jag känner och att jag blir förvirrad av att hon gör som hon gör. Men när hon mjukt kramar mig och trycker sin kropp tätt intill min, så kan jag inte göra något alls, nästan som hon lagt en trollformel över mig. Hon är något yngre än mig, jag 20 hon 17. Kan det vara så att hon vill något mer men inte vågar. Eller kan det vara så att hon vet att hon kan få mig göra exakt som hon vill på hennes vilkor? Jag är så förälskaf i henne, men detta gör mig illa. Hon är bortrest ett tag, så nu har jag haft tid att tänka. Mitt sunda förnuft säger mig att vi inte borde ses igen förens hon har bestämt sig vad honn vill med mig och oss. Men å andra sidan, kan jag inte på denna jord tänka mig att säga det till henne eller risken att aldrig mer får träffa henne!

Någon här kanske som kan hjäpa mig i detta dilemma som kallas kärlek?
Mer
17 år 9 månader sedan #44008 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet "Bara vänner"
Prata med henne och säg till henne att hon ger dig signaler på att hon vill mer än gosa, och be henne tänka efter om hon vill mer än så... kanske hon tror att gos kan ingå i vänskap utan att bli mer... förklara då att för dig betyder gos mer än så... och att du är kär i henne och vill ha en fördjupad relation med henne...

Om hon bara vill vara vän kanske ni får skippa goset...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44099 av
Svar från i ämnet "Bara vänner"

Isa-Alise skrev: Prata med henne och säg till henne att hon ger dig signaler på att hon vill mer än gosa, och be henne tänka efter om hon vill mer än så... kanske hon tror att gos kan ingå i vänskap utan att bli mer... förklara då att för dig betyder gos mer än så... och att du är kär i henne och vill ha en fördjupad relation med henne...

Om hon bara vill vara vän kanske ni får skippa goset...


Har förslt att prata med henne. Hon säger att hon förstår att det blir örigt för mig. Men ändå gör hon som hon gör. Jagvet jag borde säga stopp och nej, men jag kan inte, det är inte jag som står det är hela min kropp och mitt väsen, hala jag vill, vill ha henne, och det vet hon mycket väl
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44650 av
Svar från i ämnet "Bara vänner"
Historien påminner till 95% av vad jag råkade utför... Hon lider dock av en mer grundläggande psykisk störning än mig. Det som hände var att vi blev ovänner eftersom 'bara vänner' inte riktigt funkade då jag kände mer än så, jag var ruskigt kär. Viljorna krockade och det blev en massa tjafs. Så mitt tips till mig är att du försöker satsa på att fokusera din kärlek på någon annan och vara kompis med tjejen i fråga tills vidare. Det som en vän sa till mig är: att det som hände nu var nog bäst, annars hade det hänt senare och lämnat djupare ärr i själen.