Skilsmässa/egenvärde. Elände!

Mer
5 år 7 månader sedan #1086435 av Miika
:kram
Mer
5 år 7 månader sedan #1086478 av Admin1
Du kanske skulle skaffa ett Personligt Ombud, som hjälper dig att ordna lägenheten. Du kanske också skulle försöka få stödsamtal, så du har någon att prata om dina problem.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1122597 av Eos
Vi bor fortfarande tillsammans. Det är asjobbigt. Han måste lösa ut mig och det tar sån tid. Och jag behöver pengarna innan jag och sonen kan flytta.

Min ekonomi är jag så himla orolig för.
Undrar om jag ska försöka komma tillbaka till arbete och om jag skulle klara det? Hur vet man och är det ens möjligt efter 10 år med sjukersättning?
Jag brukar få skov när jag jobbar och det skiter sig big time. Men då var jag felmedicinerad och det är längesedan.
Så nej jag vet inte. Att jobba på ett dagcenter ger väl inte någon lön?
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Eos.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122607 av Nissegossen
:kram :hjärta :kram

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1122612 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Skilsmässa/egenvärde. Elände!
Du vinner mera att jobba fyra timmar per dag! Då får du behålla halva sjukersättning och hela bostadstillägget och jobbar då på halv tid alltså deltid.

Du kan höra om kommunen eller psykiatrin har IPS-modellen som ordnar jobb som passar en!
Mer
5 år 3 månader sedan #1122613 av Geta
Hej igen!

Du har väl en väldigt gedigen utbildning. Själv vet jag inte så mycket om hur det är att jobba med funktionshinder idag.
Finns det inga arkivarbeten där du bor i en universitetsstad. IPS brukar Admin1 föreslå. Samhall är ett annat alternativ som ger garanterad lön.