Bröllop

Mer
17 år 8 månader sedan #46796 av Balder
Bröllop skapades av Balder
Vi har nu varit ihop i 12 år. I år har vi bestämt oss för att gifta oss.

Men det blir nog ett annorlunda bröllop - av många anledningar. Vi känner att vi inte vill ha en fest för en massa ytliga bekanta. Bara de som fanns där för oss under min sjukdomstid är riktiga vänner och bröllopsvittnen (känns det som).

Det blir en intim middag på en fin restaurang efter ceremonin i kyrkan och då tänkte jag (i mitt tal) berätta ganska personligt om var och en av gästerna, vad de betytt för mig och min tillkommande - i våra liv. Det får gärna vara lite humoristiskt och intressant berättat.

Vi har underbara vänner, de är inte så många, men däremot väldigt många "kompisar" som också är viktiga och trevliga. Är det fel av oss att inte bjuda alla? Inte ens våra syskon hade vi tänkt ha med eftersom vi inte umgås så mycket.

Hur som helst, iget kommer att störa vår lycka i framtiden. Vi är säkra på varandra. Ibland undrar jag hur det kunnat bli så, speciellt när jag ser mig omkring och upptäcker alla instabila förhållanden runt omkring mig. Det är inte lätt att leva i par idag tydligen! :D
Mer
17 år 8 månader sedan #46804 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Bröllop
Låter Jättebra!!!
Önskar er båda allt gott o Grattis!!
Mer
17 år 8 månader sedan #46807 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Bröllop
Önskar att ni får behålla lyckan även som gifta... Nej, det är sant att det inte är alla som är så lyckliga tillsammans, men man vill ju tro att det går att jobba på en relation och i värsta fall får man gå skilda vägar, tror jag.

Låter som ni planerar för ett fint bröllop med middag för de närmsta vännerna.

Litet samma stil som vårt bröllop för 5 år sedan. Något fler familj och släkt kanske och så som sagt närmsta vännerna och några vänner som vi tyvärr inte längre har kontakt med, andra har tillkommit. Vi var cirak 30 personer och catrade maten av cafét där vi hyrde in oss.

Tyvärr var jag litet sjuklig då, och nervös. Det kändes som ett stort steg att ta att gifta sig.

/Sofie
Mer
17 år 8 månader sedan #46832 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bröllop
Gratulerar till brölloppet! Jag tycker att ni gör rätt som begränsar brölloppet till de närmsta vännerna och de som man umgås mest med. Jag tror att de flesta nog godtar det.
Mer
17 år 8 månader sedan #46838 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Bröllop
:D [color=red:iy35amr7][size=150:iy35amr7]Grattis!!! [/size:iy35amr7][/color:iy35amr7]:D Jättekul att du gifter dig... jag önskar er lycka och kärlek i överflöd...
Mer
17 år 8 månader sedan #46867 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bröllop
Ett stort GRATTIS till dig och din blivande fru, Balder! Jag känner stor sorg i mitt liv att jag själv inter kunnat binda mig vid någon. Men till er båda säger jag återigen ett stort GRATTIS! :lol: :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum