Ni som har barn, hur funkar det för er?

Mer
4 år 3 månader sedan #1223827 av Nissegossen

Geta skrev: Ska man inte vara försiktig med mediciner som kan skada barnet under graviditeten?


Jo, men inte eget tyckande i första hand ge fakta inte tyckande i detta eller kanske tro i den del fall.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1223831 av Geta
Jag har inte tyckt någonting. Jag berättade bara om en medpatient i psykiatrin som var skrämd av medicinen som hon fått i sig under graviditeten.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223835 av memphis
Man har nog all anledning att oroa sig för mediciner i blodet när man är gravid. Särskilt som läkare inte vet så mycket om så avancerade fall.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223843 av Nissegossen
Var och än har rätt till sin egen fattning naturligtvis jag är inte obstinat och fakta säger att barnet löper en viss risk genetitiskt sett att själv utveckla samma sjukdom som modern inte att förglömma dock kan det hoppa över en del generationer den finns längre tillbaka troligt i min släkt. I detta har jag själv skyddat mig mot en graviditet ty sjukdomen önskar jag inte någon vill att den stannar hos mig ett eventuellt barn kan ha fötts innan jag blev sjuk. Kunde inte veta det då att jag skulle bli sjuk. Hon tog min svendom dessutom, nej, jag vill glömma det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1223864 av Modesty
Jag har sambo och barn.
Min psykos bedöms som en förlossningspsykos.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223877 av mrsearlgray
tack för alla svar! har som sagt pratat med läkarna och dom är positivt inställda och medicinen jag tar är inte farlig för ett foster men nu tar jag inga "tunga" mediciner heller, det värsta jag läste om är att venlafaxin kan göra att bebisen är lite blåaktig och andas lite fortare precis vid födseln men det går över efter några timmar.