Förhållanden

  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51482 av
Svar från i ämnet Förhållanden
Grattis!
Ska jag vara ärlig är jag nog ganska avundsjuk. Jag har gett upp hoppet om ett lycket förhållande. Inte för att jag inte tror att någon skulle kunna tycka om mig utan snarare att jag aldrig skulle orka med det, och förmodligen inte hon heller... Skulle helt enkelt aldrig fungera med min sjukdomsbild... möjligtvis om vi träffats innan jag blev sjuk och sedan hållt ihop.. men nu.. nej omöjligt, jag får nöja mig med mina fantasikvinnor.
Mer
17 år 6 månader sedan #51544 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förhållanden
Roligt att få höra goda nyheter. Det är få män med schizofreni som är gifta eller sambo, men det finns betydligt fler kvinnor, som har en mildare sjukdom. Du har nog haft lite tur samt haft lite lindrigare besvär än andra. Lycka till i fortsättningen och det kommer säkert att gå bra, eftersom sjukdomen blir lindrigare med åren.
Mer
17 år 6 månader sedan #51552 av Balder
Svar från Balder i ämnet Förhållanden
Tack Admin!
Det känns också som att jag haft lite tur eftersom jag klarat av ett förhållande under hela min 10-åriga sjukdomsperiod, samtidigt som jag jobbat heltid nästa hela tiden.

Men jag är väldigt tacksam över Viska där jag kan träffa liksasinnade med samma problem. Det gör att jag inte känner mig lika ensam! Min sambo är mycket förstående (som gammal mentalskötare) men det finns en del fördomar bland andra.

Medicin och terapi har dock gjort så att jag känner igen mig ifrån 1996 (innan jag fick min första psykos)... Jag är en väldigt tacksam och lycklig människa idag.

:D
Mer
17 år 6 månader sedan #51554 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Förhållanden
:D :D :D [size=150:27silku1][color=red:27silku1]Grattis till kärleken och lycka till!!! [/color:27silku1][/size:27silku1]:D :D :D
Mer
17 år 6 månader sedan #51558 av Balder
Svar från Balder i ämnet Förhållanden
Tack Isa-Alise!
Jag har läst om din sjukdom och din medicinering med Abilify med mycket stort intresse!

Jag kan bara säga att jag känner igen mig i det mesta du skriver om Abilify! Jag är också mycket nöjd med att jag är mer vaken och medveten idag än förut (då jag knaprade Zyprexa). Ofta undrar jag om det idag finns någon skillnad på mig och andra fast jag har diagnosen Schizo-affektiv.

Medicin och terapi har räddat livet på mig. Förut mådde jag rent ut sagt skit. 10 år av misstänksamhet, förföljelsemani och allmänt illamående är inte lätt att smälta nu efteråt. Men jag är tacksam för att idag ha fått en diagnos och advekat vård!

Lycka till! :D
Mer
17 år 6 månader sedan #52512 av flisan
Svar från flisan i ämnet Förhållanden
Jag vill också säga grattis!
Kul att det går bra för dig. Det gäller att kämpa på oavsett om det känns väldigt trögt. Man får sina belöningar då och då även om man ofta inte tror att det är möjligt.