Hur många av er har haft förhållande?

Mer
3 år 4 månader sedan #1303458 av krokus
Cosmos,
Haha! Nu fick du mig att le. Tack! Ja, personen var mtf eller vad det heter. Male to female.

Jag har en bekant (fd nära vän, men vi växte ifrån varandra) som gillar drag. Smink är fan häftigt, vad som går att åstadkomma! After dark och liknande vore skojigt att se live nån gång.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303461 av zoegas

krokus skrev: När jag var 22 blev jag döförälskad i en transtjej. Jag var full, hon var full och självklart kändes det just då som en bra idé att mysa... Eh, ligga. Det var bland de konstigaste jag har varit med om. Jag väljer att censurera resten av första kvällen vi sågs.

Vi sågs igen någon vecka senare. Jag var full, hon var påverkad av ecstasy. Självklart blev vi ett par. Vi festade hela natten. Vid 12-tiden dagen efter somnade jag i hennes famn, jag vaknade av att jag dreglade ner hennes t-shirt. Hon gjorde slut. Mitt kortaste förhållande varade i cirka 10h.

Men det slutade inte där. Vi fortsatte att ses, men hon förstod att knark inte var bra för mig. Det förstod jag med, men brydde mig inte. Jag hade inget emot att dö ung.

En kväll delade vi och två andra tjejer på nån Internetdrog, och det var enbart jag som blev påverkad. Mina fingrar svällde upp som tjocka, varma korvar och allt var underbart och skitkul.

Vi drog hem till någon snubbe som hade mängder med amfetamin, och jag snortade lite grann. Vi åkte sedan in till stan och gick på en technoklubb. Någon i sällskapet blev illamående och vi åkte vidare till en förort. Vid 06-tiden beställde jag en taxi för att åka till närmaste t-bana. Transtjejen följde med.

På t-banestationen skiljes vi åt. Det var över 20 minuter tills min t-bana skulle komma. Jag var förstörd. Denna underbara person sa att hon inte var bra för mig. Hon sa att jag säkert skulle råka illa ut om vi fortsatte umgås. Vi umgicks inget mer. Däremot har jag sett henne i kollektivtrafiken vid några tillfällen, men jag har inte vågat säga hej. Det tog över ett år att komma över henne.


Vilken romans! Jag blir avundsjuk. Fjärilsvingar i luften. Lätt kommet lätt förgånget.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1303533 av krokus
:hjärta :hjärta :hjärta
Mer
3 år 4 månader sedan #1303543 av Cosmos

krokus skrev: Cosmos,
Haha! Nu fick du mig att le. Tack! Ja, personen var mtf eller vad det heter. Male to female.

Jag har en bekant (fd nära vän, men vi växte ifrån varandra) som gillar drag. Smink är fan häftigt, vad som går att åstadkomma! After dark och liknande vore skojigt att se live nån gång.


Numera kan all världens smink inte göra någon skillnad. Utom möjligen i kamouflagesyfte. Drag är ju ett gammalt påfund och trans har ju alltid funnits. Men nu har det skenat på ett sätt som är osunt med att det å ena sidan inte finns något kön, och å andra sidan aldrig varit viktigare att få ha det kön man känner för. När gränser börjar luckras upp mår ingen bra.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303547 av Geta
Gillar inte heller den här gränslösheten. Det kan inte vara bra för hälsan hos unga personer. Det liknar dekadensen i Tyskland på 1930-talet.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303552 av Cosmos
På psyket finns numera en specialmottagning för personer son har gått vilse i könstillhörigheten.