Handikappad???

Mer
17 år 2 månader sedan #69118 av iprenmannen
Hej

Tänkte på hur man skall formulera sig när man söker kärleken. Är det rätt att använda sig av ordet handikappad. Har haft två kortvariga psykoser. Konstig tanke kanske men man har ju vissa svårigheter i livet annars hade man inte varit sjukskriven. Frågan är hur man skall uttrycka det. Jag vet inte men som jag ser det är handikappad=rörelsehindrad eller???
Mer
17 år 2 månader sedan #69119 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Handikappad???
Det är bara att säga som det är: Jag har haft ett par psykoser, men det behöver man ju inte säga med en gång utan det kommer sig naturligt med tiden.
Mer
17 år 2 månader sedan #69133 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Handikappad???
Handikappad använder man om man har ett funktionshinder av något slag. Om man har ett funktionshinder så behöver man oftast hjälp och stöd med vardagliga saker typ boendestöd. Jag skulle nog bara använda handikappad om jag behövde mycket hjälp dagligen. Två psykoser är inte så allvarligt egentligen utan det är den hjälp man eventuellt behöver, som avgör om man är handikappad.
Mer
17 år 2 månader sedan #69138 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Handikappad???
Tycker inte att du ska se dig själv som handikappad... se dig som rik på erfarenhet.... du har fått en värdefull livserfarenhet genom psykoserna också...
Mer
17 år 1 månad sedan #72193 av Mankan
Svar från Mankan i ämnet Handikappad???
man kan la andas och ta det lugnt och om det känns relevant att berätta så är det bara å göre de, du kanske säger nåt helt annat oväntat och släpper taget och kanske tycker hon om dig som du är ellleer inte, man får försöka helt enkelt och man lär sig ju mer man provar!