Ett förvirrande liv

Mer
16 år 8 månader sedan #88380 av 4REAL
Under sommaren så har min särbo, sen elva år tillbaka, spenderat tre månader i USA hos en kamrat. Jag älskar henne verkligen och vårat förhållande.

Själv så har jag gått här hemma och känt saknad och längtan. Eller tja, åtminstone i början. Blev som distraherad sen.

Saken är den att jag var hemma hos en kamrat på midsommar fest. En av dom andra inbjudna var en tjej som är tio år yngre än mig själv dvs 25 år. Vi började prata lite om lite allt möjligt. Jag märkte att hon har en härlig humor och alltid nära till skratt. Otroligt trevlig och mysig tjej.

Ett par dagar senare så ringde telefonen och jag svarade. Och det var hon som hade kollat upp mitt nummer på eniro. Vi satt och pratade om allt möjligt och vips så hade det gått två timmar. Jag fick hennes msn adress och vi forsatte prata där. Säkert två timmar om dan i en veckas tid.

Hon hade precis separerat, efter ett långt förhållande och hennes fd pojkvän höll på att flytta ur sina möbler ur lägenheten. Hon tyckte det kändes jobbigt så vi pratade om det. Jag var nere i en svacka och mådde inte alls bra så vi pratade om det. Det var precis som om vi känt varandra hur länge som helst och kunde prata om vad som helst.

Vi började träffas och var ut och gick promenader, gick och käkade nått på stan, kollade på film eller bara satt i soffan och pratade. Bara jag såg henne komma runt hörnet så kände jag mig glad och dom värsta bekymmerna försvann ur min skalle.

Men så fick jag en riktigt svacka och skar mig själv illa i armen och var tvungen att bli inlagd på vuxen psyk här i orten i en vecka. Med ens så trodde jag att jag skulle skrämma bort henne. Men icke, hon ringde flera gånger varje dag.

När jag blev utsläppt så väntade hon på mig och vi satt i soffan hela kvällen och pratade. Vi grät båda två i omgångar och tröstade varandra. Nu till det som jag grunnar på. På natten då så började vi helt plötsligt kramas och kyssas, jag vet inte riktigt varför men så blev det. Vi höll på så i kanske två timmar och sen gick hon hem. Var jag otrogen där? Kändes som det mer var för att trösta varandra som det blev så...men vet inte riktigt.

Vi forsatte att träffas men vi "hånglade" aldrig mer. Sen helt plötsligt så slutade hon att höra av sig, slutade svara på sms. När jag väl fick tag på henne verkade hon allmänt ointresserad. Glädjen jag känt gick över till att vara riktigt tung ångest och jag mådde inte alls bra.

Men så träffades vi en sista gång och pratade ut om allt. Hon förklarade att hon hade alldeles för mycket i sitt liv, och att hon kände sig osäker på vilka känslor till mig hon hade. Så vi kramade om varandra en sista gång och jag gick därifrån med en klump i bröstet.

Var det bara vänskap eller nått annat? Jag vet inte ärligt talat, det enda jag vet är att jag kände mig överhört lycklig med den här tjejen. Tiden jag fick med tjejen fick mig att känna mig 15 år yngre och min bekymmer här i livet blev som lättare. Sommaren det här året har varit den längsta i mitt liv hitills. Dom 8 veckor jag var hemma ifrån jobbet kändes som 8 månader. Och jag har aldrig varit med om så mycket som den här sommaren. Både bra och dåliga grejer.

När min flickvän kom hem ifrån USA för några dagar sedan så tvekade jag först att berätta om sommaren. Men berättade tillslut. Vi har levt i ett väldigt öppet förhållande i snart elva år, och alltid varit väldigt ärliga imot varandra. Jag vet inte riktigt hur hon egentligen reagera, men hon sa att det var lugnt och tyckte det var synd att vänskapen var slut.

Jag är oerhört glad att min flickvän är hemma igen och älskar henne. Men inom mig så saknar den andra tjejens närvaro,humor,skratt...saknar henne som vän. Känns som om jag får svackor och jag blir låg i sinnet för jag saknar tjejen,sommaren och allt som hände.

Är jag ett otroget svin eller förlorade jag en kär vän och sörjer det?

4REAL
Mer
16 år 8 månader sedan #88391 av 4REAL
Svar från 4REAL i ämnet Ett förvirrande liv
Jag kan ju tillägga att ångesten jag får när jag tänker på det här, flera gånger piskas upp till panikångest, så jag mår inget vidare nu. Inge bra att känna så.

4REAL
Mer
16 år 8 månader sedan #88396 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett förvirrande liv
Precis lika bra att du glömmer henne! Detta för du försatte din chans på henne när ni "hånglade!" Detta för att en kvinna skall tas med storm! Dvs att du tagit med henne till sängen!

Du har nu försuttigt chansen med henne!

Kontentan är, att blyga pojkar får aldrig de vackra kvinnorna!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #88436 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ett förvirrande liv
Du har rätt Nisse! Men var går gränsen för spetaktulär utlämnande? Vill du mena att en kvinna vill bli övertagen? Kanske? Jag tror hon bör förstå,
när en man inte kan konkurrera på lika villkor.

Kvinnan måste nog tänka på vad som återhåller den nya partnern!

Att vara blyg är inte bra! Men var fastnar man? Då har vi den nya generationen svårt att hitta den generella vägen?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 8 månader sedan #88442 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett förvirrande liv
Skillnaden är "Hårfin" Det gäller framför allt att "känna" av hur det står till!

En kvinna vill att mannen tar initiativet, och det lär man sig inte så här! Det sker i praktiken i just den stunden, får du just då respons, så är ju det klappat och vardet upplåtet, till det heligaste! (Ursäkta liknelsen, men kunde inte låta bli! :lol: )

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 8 månader sedan #88454 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ett förvirrande liv
Jo, men kvinnan lämnar den dörren olåst, hon känner lojalitet med sin
gamle älskare. Hon håller oftast fast vid det gamla! Men nej, när det är slut så berättar hon inte det rakt ut, det blir omvägar.

Så därför har du fel Nissegossen! Hon kan inte berätta när det känns totalitärt rätt! Det blir alltid omvägar.

Vars är världen på väg?