Självmordskliniker

Mer
16 år 5 månader sedan #100999 av ak
Självmordskliniker skapades av ak
I mitt tycke är det väldigt antihumanistiskt att inte tillåta människor att ta sitt eget liv vid rätt valt tillfälle. I nuläget tvingas många människor skada sig själv grovt, mutilera och vandalisera sin egen kropp, för att lyckas med att ta livet av sig. Människor lider av somatisk och psykisk ohälsa och önskar ingenting mer än att lidandet skall ta slut, att de skall få sväva ut i ingenting och slippa sina plågor.

Sverige är ett idiotiskt land som inte tillåter en människa att på ett enkelt och humant sätt att avsluta sitt liv. När man har kommit till punkten att man tänker ta livet av sig -- det finns inga fler frågetecken -- har man alternativ såsom att hoppa framför tåget eller somna in med sömntabletter, med flera mer eller mindre ångestfyllda alternativ. Inte bara de med psykisk ohälsa lider av detta problem utan även personer som har cancer och andra sjukdomar.

Jag tycker att det borde öppnas självmordskliniker där man kan somna in på ett lugnt och mänskligt sätt. Där man kan få hjälp permanent mot sin ångest.

Länge leve självmordskliniken!
Mer
16 år 5 månader sedan #101000 av Geta
Svar från Geta i ämnet Självmordskliniker
Det är inte alls säkert att svårt sjuka eller funktionshindrade
vill dö.
Det är bara något som tas för givet.
Även om det utifrån ser ut som att personen inte har någon
livskvalitet så kanske inte det stämmer.
Mer
16 år 5 månader sedan #101001 av ak
Svar från ak i ämnet Självmordskliniker
Jag hävdar inte att ALLA svårt sjuka vill ta livet av sig: Jag hävdar att alla människor äger rätten att ta slut på sitt liv när de så önskar, och att samhället förnekar människan sin givna rätt att på ett fint sätt avsluta sitt liv. Istället för att erbjuda ett humant avlivningssätt tvingar samhället "självmördare" att vandalisera sin kropp tills vitala organ ger upp. En bestialisk syn på livet.
Mer
16 år 5 månader sedan #101004 av Geta
Svar från Geta i ämnet Självmordskliniker
Jag ville också dö när jag var tjugo år.
Jag orkade inte med kraven att leva det liv
som var utstakat för mig.
Det har varit en utmaning att leva med schizofreni.
När kraven minskade blev det mkt lättare och till
och med intressant och roligt att finnas till.
Nu förstår jag att livet är ändligt.
"Men Tarja då? Varför blev hon galen?
Ingalunda för att hon skulle "behöva" sin galenskap.
- Kanske därför att hon inte orkar vara vuxen och hel,
därför att hon aldrig i sitt liv fått vara liten och trygg
och beroende."

Ur "den fagraste vår"
av Claes Andersson
Mer
16 år 5 månader sedan #101005 av ak
Svar från ak i ämnet Självmordskliniker
Vissa tänker som så att det finns ingene annan utväg än självmordet, och de hemsöks av planer om bestialiska sätt att få en fysiskt fungerbar kropp att dysfungera. Vilket sjukt samhälle vi lever i! Bara för att en person hittar vägen framåt innebär det ine att alla gör det -- vissa kommer att fastna i självmordsläget för en väldigt lång period.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 5 månader sedan #101006 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Självmordskliniker
Jo, ak000, jag förstår inte dig, men kan du förstå mig? Jag försöker leva livet tills det tar naturligt slut. Jag soveer mycket, då kan man tycka att man inte njuter av livet. Livet har sina plågor, men för varje gång man träffar en människa, så inser man meningen med livet, att älska ngn!
Synd att du lever i din upptagna värld? Men du verkar ha bra kontakt med tjejer, så slå bort dem negativa tankarna. Du inser vär vilken kapital viska har? Här har många olika livserfarenheter, som är lätta att ta till sig.
Engagemanget för livet är enormt viktigt! Ge inte upp!

Vars är världen på väg?