Farväl

Mer
13 år 5 månader sedan #352915 av Geta
Svar från Geta i ämnet Farväl
Förr så räknades det att ta sitt eget liv till en av de stora synderna
här i Sverige. De som själva hade tagit sitt liv fick inte begravas
på kyrkogården utan begravdes utanför murarna.

Så jag håller med saara att det kan inte vara någon bra taktik att
ta livet av sig, när man inte tror sig om att hålla måttet som en själv
eller andra lägger på en.
Mer
13 år 5 månader sedan #352960 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet Farväl
Geta,

det är en av dom största synderna... genom att ta bort sin existens så accepterar man inte Guds gåva.. alltså man accepterar inte det liv han gav dej..


Saara... Syndar man så ska man repenta alltså ångra sina synder... gör man om samma synd om och om igen och repentar så ges det stor smärta till heliga anden.. eftersom man ska lära av sina misstag inte försätta göra samma misstag..
Mer
13 år 5 månader sedan #353094 av saara
Svar från saara i ämnet Farväl
Traxy, jag uttryckte mig dåligt. Jag var trött då jag skrev och är trött nu också men jag menade faktiskt att man skall ångra sina synder och bekänna dem inför Jesus och göra bättring från sina synder, inte fortsätta att medvetet synda. Men eftersom vi är syndare så blir vi inte syndfria så länge vi lever på denna jord. Gud kräver inte av oss att vi skall vara perfekta ,men Han vill att vi skall närma oss Honom. Jag funderar mycket på detta med att man kan bedröva Den Helige Ande. Hur vet man om man har bedrövat den Helige Ande? Denna tråd börjar bli sådan att den hör hemma på andliga sidan.
Tråden var andlig från första börjar eftersom Sofia tog upp syndproblematiken.
Mer
13 år 5 månader sedan #353438 av skrte
Svar från skrte i ämnet Farväl
Jag vet att det är en av de största synderna. Då och då blir jag bara lurad till att tro att det löser något...
Mer
13 år 5 månader sedan #353715 av saara
Svar från saara i ämnet Farväl
Hej Sofia, undrar bara hur du har det? Jag har suttit på viska så länge nu att jag måste vila mig. Vi hörs. Ha det bra.
Mer
13 år 5 månader sedan #353728 av Micke
Svar från Micke i ämnet Farväl
Kul att du mår bättre nu.