Hängning...

Mer
18 år 8 månader sedan #21144 av flisan
Svar från flisan i ämnet Hängning...
På ett sätt är det väl bra att skriva av sig, och få göra det om allt. Men jag tyckte inte om den här tråden. Det hör till sådant man vill läsa men sedan ångrar att man gjort. Människan har ju någon absurd nyfikenhet, tex att man gärna bevittnar slagsmål för att "se hur det går" samtidigt som man mår dåligt ffa efteråt av det man sett.
Tycker inte att det är så bra att skriva på detta sätt om sådana här saker. Det kan faktiskt göra skillnad när man är i ett väldigt skört skede. Det kan behövas så lite för att putta en över kanten.
Jag tycker som Isa-Alise skrev att vi ska vara sjyssta mot varandra.
För ingen här vill ju egentligen dö, eller.
För då skulle man väl inte ens skriva här.
Mer
18 år 8 månader sedan #21184 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hängning...
Hej.

Jag fick enorma självmordstankar i samband med min psykos när jag läste en liknande tråd för
drygt ett år sedan på ett annat forum.
Min sjuka del i mig huldar verkligen såna här trådar....
Men nu när jag har fått det lite bättre iallafall, så tycker jag inte det är så bra med sådana här trådar.
Ex jag hade aldrig förr funderat på att hänga mig innan, men efter att ha läst den tråden, det när jag var som dåligast
och hade läst att det ändå gick snabbt och lindrigt mm så kände
jag at jag verkligen ville göra det. Och det var otäckt nära...
T.ex om man som självmordsbenägen och tar en överdos tabletter eller dylikt så har man iallafall en liten marginal att ändra sig innan det är försent.
Om man hänger sig så är det slut och man hann kanske aldrig ens känna efter om man kunde stå ut lite till och välja någon annan lösning att få slut på lidandet.
Men som sagt jag är för yttrandefriheten i allra högsta grad.
Men...det finns många sjuka människor som sitter där ute som kanske är
för rädda för att söka hjälp och kanske tänker att detta är en "smärtfri snabb lösning på deras hopplösa lidande.
Eller hur?

Det gör mig orolig:(

HL
Mer
18 år 8 månader sedan #21284 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hängning...
Man kanske ska testa det om man tappar medvetandet efter några sek bara. sen när det är dags alltså om jag kommer fram till det valet.