Ritual?

Mer
18 år 5 månader sedan #27702 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ritual?
Ritalina är knark och bantningsmedel. Tror du skall passa dig för det.

Dvs om det nu inte är i en så låg dos, att du inte blir beroende.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27707 av
Svar från i ämnet Ritual?
Jo, jag var lite orolig över det också, men psykiatrikern försäkrade mig om att aspergerindivider av någon anledning generellt sett inte blir beroende av saker, något om belöningscentrat, och drog ett par anekdoter för att styrka detta.
Jag vet inte vad jag ska tro, men han verkar ganska vettig och erfaren.
Mer
18 år 5 månader sedan #27728 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Ritual?

Hasse skrev: För att kunna fokusera bättre och pga. sömnproblem som psykiatrikern misstänker har sin grund i sänkt vakenhet. Jag är inte så insatt i vad "tvångsmässig personlighetsstörning" överhuvudtaget är, men ritalin kan förvärra tics, tourettes och liknande.


Jo, det gör ju det, men då är det ju bara att sluta så den biten spelar nog ingen större roll.
Mer
18 år 5 månader sedan #27729 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Ritual?

Gäst skrev: Jo, jag var lite orolig över det också, men psykiatrikern försäkrade mig om att aspergerindivider av någon anledning generellt sett inte blir beroende av saker, något om belöningscentrat, och drog ett par anekdoter för att styrka detta.
Jag vet inte vad jag ska tro, men han verkar ganska vettig och erfaren.


Mjo, det stämmer nog på mig iaf. Verkar så.
Men jag står inte ut med den inre oro amfetamin ger. Och antidepp som fäster(effexor, fontex). Väldigt lika effekt på mig, speedad.

Prova dem först om du inte gjort det.