Självskadebeteende tatuering?

Mer
9 år 10 månader sedan #674985 av Richard
Jag har tänkt tatuera in en sån symbol, fast i större format
>

På min överarm som jag högg upp en gång.
Mer
9 år 10 månader sedan #674993 av Saari
Jag vill också tatuera över ärren, jag har för mig att vi har pratat om detta förut i någon tråd. Jag måste antagligen slipa ner mina ärr innan jag kan tatuera över dem, och inte ens om jag slipar ner dem är jag säker på att det går. Jag har en vän som gjort en fin tatuering över sina ärr, men ärren syns ändå. Hon har slipat ner ärren innan och valde en diffus tatuering, inga raka streck eller så.

Kan också säga att hon blivit nekad att tatueras av en tatueringsstudio på grund av ärren, så hon blev istället tatuerad av en "hemmafixare". Gå och få konsultation först.

Ärr tar inte till sig bläcket på samma sätt, när min fästmö tatuerade sig för ett tag sedan fick hon höra att hon eventuellt skulle behöva fylla i en liten del av tatueringen där nålen gått över ett ärr.
Mer
9 år 10 månader sedan #675026 av Amandara
Jag vet en kille som fick sina ärr övertatuerade - samma tatuerare som jag tänker gå till.
Mer
9 år 10 månader sedan #675027 av Saari
Hur såg hans ärr ut? Var det små, stora, flera eller några?
Mer
9 år 10 månader sedan #675032 av Amandara
Ärligt talat jag tittade inte så noga. Vi diskuterade saken och han visade något ärr och sa att det gick bra att tatuera över. Jag hoppas verkligen det funkar för jag är hjärtligt trött på ärren, skiter i om jag inte står upp för min sak.
Mer
9 år 10 månader sedan #675034 av MsTibbs
Frågade min skötare/terapeut om tatueringar. Hon sa att man får tatuera sig om man vill, men i så fall för att man VILL tatuera sig sa hon. Sa att ärr är en del av ens historia som man inte ska känna att man måste dölja.