självmord?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35241 av
självmord? skapades av
Fan livet e så jävla jobbigt, jag funderar på självmord. Vad ska jag göra?
Mer
18 år 1 månad sedan #35242 av Balder
Svar från Balder i ämnet självmord?
Kära Gäst!
Det gör ont när man hör om sådana här tankar. Jag hade själv sådana funderingar en gång. Tack och lov hände det saker som gjorde att jag avstod. Jag fann en ny mening med livet. Jag är idag djupt engagerad i ideella föreningar och i kyrkan. Med en tro på livet (eller något högre) kommer man längre och mår bättre är min erfarenhet. Det viktiga är att man får träffa människor i sociala sammanhang och inte isolerar sig, för då är det lätt att sådana här negativa tankar kommer!

Om du funderar på hur det känns att vara troende så får du gärna lyssna på Carolas senaste Melodifestivalvinnare *Evighet*. Den är så positiv och upplyftande. Jag hoppas denna sång kan vara en bra start på något nytt för dig också!

Men bäst är ändå att veta att man är älskad av någon. Kram!
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35247 av vnv
Svar från vnv i ämnet självmord?
Självmord löser inget. Särskilt inte självmordsförsök.
Efter flera självmordsförsök är jag idag tacksam över att jag har fått livet åter.... Hur jävligt det än är så kan livet bara bli bättre...

mvh
vnv
Mer
18 år 1 månad sedan #35250 av ravaged soul
Svar från ravaged soul i ämnet självmord?
Det du gör är att tänka igenom det hela om det verkligen är värt det,för att dra ut pluggen för evigt är inget litet beslut,för när du väl har gjort det så är det gjort,finns ingen återvändo.

Jag ser det såhär att man kommer få gå igenom en procsess efter att livet tar slut och hur den processen går till vet nog bara dom som har dött.

Jag har alla chanser i världen att ordna mitt liv=börja på nytt/glömma det förflutna=NARCISSISTISKA föräldrar som mördade mej innombords redan i vaggan,men kommer troligen att släppa taget när tiden är inne,känns vackert&befriande med döden när man går igenom saker som inte många andra gör.
  • lally
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35251 av lally
Svar från lally i ämnet självmord?

Gäst skrev: Fan livet e så jävla jobbigt, jag funderar på självmord. Vad ska jag göra?

Jag tycker du skall ringa till närmsta psykmottagning, det gjorde jag och det har fungerat för mig.Dom är så snälla och tar hand om en.
Mer
18 år 1 månad sedan #35263 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet självmord?
Ring till närmaste psykiatrimottagning och prata med dem så du får hjälp. De flesta med självmordstankar lider av depressioner och depressioner kan behandlas med antidepressiva mediciner. Det finns också råd här på sajten vad man kan göra själv vid självmordstankar:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28968 [/url]<!-- l -->
Hoppas att du kommer att må bättre snart. Det finns också olika telefonnummer man kan ringa i kris för att få stöd:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=28973 [/url]<!-- l -->