missbruk

Mer
17 år 11 månader sedan #38725 av Undrande
missbruk skapades av Undrande
jag är missbrukare. men jag är inte beroende.
iofs, om jag inte tar droger är det bix, spel, tjejer, ja, manier av alla soter.

men...när jag läser så står det om "sug" o beroenmde. hajar nada.

jag vill baar må böättre, om än för en stund, även om man betala med det imrronn.

idag fick jag en ny benzoutmaning.
jag 'är inte beroende. men är det värt att bevisa det
gkorde det i höstas, men vad blev bättre?

tvärtom ju-

så, nu vill jag veta hur ,amm bevisar så de osm har powwr håller käft och för som jag säger. för de har bevisats ha fel

då måste det till emperi o bevis.
HUr gör man?
o va fan ska roa mig nykter?

jag vill ju inte va me!.
Mer
17 år 11 månader sedan #38734 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet missbruk
Hur skall du vara med, om du inte är nykter och skriver så man kan förstå dig?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38736 av osso
Svar från osso i ämnet missbruk
Hej undrande!

Jag vet vad du tycker om mediciner, men... kan du inte pröva ett antidepressivt så du kansek blir lite gladare och har lust att göra olika saker. Om du fick lite ljus in i själen så du fick lust...att göra olika grejer.
??

Fast inte exakt just nu då kanske. Om ett halvår då.

Vem ska du bevisa det för? Är det psyk som sagt nåt? Eller kompisar?

Du vet ju själv att du inte är beroende så du behöver ju itne bevisa det för nån egentligen.

Men den andra delen är väl viktigare tycker jag. Just att du inte vill vara med. Att du behöver dråga för att få "innehåll" och "glädje".

Ibland när man kämpar med livet som du gjort från man är liten så är man deprimerad nästan av födsel ohejdad vana och vet inte av något annat. Men kanske det skulle börja pirra lite av glädje och lust att göra saker om du fick rätt antidepp. Du vill ju och du hänger ju i. Och gör saker för dina kompisar och grejar och donar. Ska bara till gnistan för dig själv innuti.

Jag önskar du höll ut i ett halvår till och sen provade ett antidepp, ett SSRI prep. Eller nåt annat kul de kan hitta på då.

Du är inte helgalen (inte ens lite) och är det inte för att du tar antidepp heller. Och du skulle vara dig själv, fast förhoppningsvis med gnista och lust innuti.

Maj
  • Kaj
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #38737 av Kaj
Svar från Kaj i ämnet missbruk
"jag är inte beroende" <---- om någon säger detta är det ofta första tecknet på att personen ifråga redan är eller har risk att utveckla ett beroende. förnekelse självbedrägeri ett av våra mer primitiva försvar.