alkohol

  • anonym
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44064 av anonym
alkohol skapades av anonym
Jag har ocd och mår åt helvete nu, har tillgång till alkohol och jag vet at tjag temporärt kommer att må bättre av det. Står ett sexpack starköl en meter bort och jag kan fan inte slita mig :'(
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44074 av
Svar från i ämnet alkohol
Jag finner att sprit är meningslöst efter jag började med neuroleptika. Det är liksom ingen kick i fyllan mer, blir mest trött av det.
Mer
17 år 9 månader sedan #44075 av Anki
Svar från Anki i ämnet alkohol
Samma här. Känner ingenting när jag dricker alkohol tillsammans med neuroleptika, bara trötthet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44076 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet alkohol
Då kanske man inte ska dricka då? Eftersom tröttheten blir översvallande.

Jo, förr kände man ju vad alkoholen gav en för kickar, men nu kanske man är för van?

Hur gick det för dig, anonym? :rolleyes:

Vars är världen på väg?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44091 av
Svar från i ämnet alkohol
har jag alkohol hemma varar det inte länge, inte så att jag dricker mig full eller får npgra kickar men två tre öl om dagen, eller en halv flaska vin känns så jäkla oskyldigt och gör en lite mer avslappnad ända tills lagret är slut, då brukar jag bestämma mig för en vit vecka som inte brukar bli nån höjadare. är kanske lågdosalkoholist :rolleyes:
  • Jocke/Nattskiftet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44103 av Jocke/Nattskiftet
Svar från Jocke/Nattskiftet i ämnet alkohol
Gäst,

Lågdosalkoholist? Antingen så är man alkis eller inte! Alkis betyder att kroppen har behov av alkohol för jämnan, utan återhämtningspauser!

Vist kan man sova ruset av sig, men för dem blir det inga långa vilopauser! "Där spriten går in, brukar vettet gå ur" är ett gammalt ordstäv som stämmer rätt bra med verkligheten.

Men det är bara en själv som kan avgöra vad kroppen tål eller inte. Kan man inte låta bli att dricka, så sker förfallet succesivt, men då får man hoppas att det sker en "olycka" så att man kommer sig ut ur det tvångsmässiga förfarandet! Så att man har ett giltigt skäl att sluta!

Jag tror att kroppen utsätts för en inre "konflikt" där principer möter en annan princip, som gör att dem motarbetar varandra. Därför har vi alla behov av att inprogrammeras ett fix som avhjälper konflikte.

Men en del kan vara omedvetna om denna konflikt som gör att vi ibland agerar mot vår egen vilja! :rolleyes: