Våld

Mer
5 år 7 månader sedan #1094313 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våld
När jag blev hämtad av polisen, tyckte jag att det var mycket positivt, för jag var så rädd.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1094356 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Våld
Polis har aldrig använt våld mot mig även om de körde mig till psykakuten..

De är människor likadana som du och ja. Är man motsträvig och gör motstånd då är du ett problem på jobbet och vem vill ha det? I så fall gör de dig till ett paket och utöver nödvändigt våld på dig. Detta för att de fått order på att hämta dig utövar de våld på dig, så du aldrig glömmer det. Gör som de säger då utövar de inget våld

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1094357 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Våld
Jag blev sur på mina klasskamrater en gång på en gatumanifestation för att de tyckte polisen gjorde rätt som "rensade gatan" så ja gick fram o kramade en polis for o bevisa att de "inte var fredliga" o de va de inte, de slängde ner mig på marken, skrek att ja var en knarkare medan 3 andra políser slog mig me batongen, ja hamnade handsfängslad i en pikébuss o fick sitta i fyllecell hela natten (efter 1 öl). Nästa dag funderade ja o anmäla dem men kändes meningslöst o anmäla polisen hos polisen, sen fick ja ett brev hem som rekommenderade ja skulle gå till psykvården.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Recard2016.
Mer
5 år 7 månader sedan #1094371 av mopa
Svar från mopa i ämnet Våld
När jag blir psykotisk tror jag att alla människor är ute efter att mörda mig, så jag använder kniv för att försvara mitt liv. Men poliserna lyckades alltid att få kniven av mig.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 7 månader sedan #1094373 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Våld

mopa skrev: När jag blir psykotisk tror jag att alla människor är ute efter att mörda mig, så jag använder kniv för att försvara mitt liv. Men poliserna lyckades alltid att få kniven av mig.


Brukar det bli någon rättslig påföljd av det?
Mer
5 år 7 månader sedan #1094375 av mopa
Svar från mopa i ämnet Våld
Nej inget sånt, jag har aldrig skadat nån.