Personförföljelse

Mer
17 år 8 månader sedan #47437 av Perimeter_Walk
Svar från Perimeter_Walk i ämnet Personförföljelse
Det är nog chefredaktören/ansvarige utgivaren man vänder sig till för sådana frågor. Håller fullständigt med om liknelsen du hade där, jag menar tänk om det skulle stå detta på löpsedeln: "Invandrare förföljer kändis", givetvis skulle sådant betraktas som oacceptabelt och anmälas! Tyvärr verkar det som att man inte har något existensberättingande många gånger när man är psykiskt sjuk/handikappad. :(

Detta är en intressant sida som tar upp hur media (och underhållningsindustrin) skildrar psykiskt sjuka:

www.cinemaniastigma.com/pages/1/index.htm
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 8 månader sedan #47460 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Personförföljelse
det lär finnas en oberoende institution dit man vänder sig om man tycker media har rapporterat "vilseledande". vänder mig helst inte till chefredaktören då brevet riskerar att publiceras...men vill gärna få tag i detaljer om denna organisation, jag har följt rapporteringen under sommaren och är bestört över att man har rätt att bedriva häxjakt på en stor del av befolkningen!
// T

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 8 månader sedan #47508 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Personförföljelse
Medias rapportering om psykiskt sjuka bidrar till stor del till den felsyn som finns om farlighet och schizofreni. Den här artikeln var ju en typisk skrämselartikel av värsta sort. RSMH bedriver ett Mediaprojekt för att minska stigmatiseringen i media av psykiskt sjuka:
crazyspirit.se/mediaproj/blogs/index.php
Kanske ni skulle skriva till Mediaprojektet om artikeln för de brukar skriva till journalisterna och klaga.