Överdoserat 90 mg Stesolid

Mer
17 år 8 månader sedan #47413 av Aspergergirl
Mår skitdåligt nu och har precis tryckt i mig 90 mg Stesolid. Vet inte ens om det är farligt eller om jag bara somnar av dem. Jag har många fler att ta och risken är att jag tar mer om jag ändå inte kan sova. Just nu känner jag mig fullkomligt desperat och självmordsbenägen. Ska gå ut i hallen och provhänga min strypsnara igen. Kanske vågar jag hänga mig för gott med alla stesoliden i blodet. Undrar när de börjar verka. Ännu känns allt som vanligt i alla fall, dvs ångest och jag kan skriva utan att stava fel, kan stå på benen etc. Jag vet inte hur mycket Stesolid som behövs för att man ska bli snurrig men tror att 90 mg borde märkas åtminstone. Jag klarar inte detta själv. Måste ha hjälp inom det snaraste. Är rädd att jag trycker i mig fler tabletter nu när jag väl börjat. Jag har under en längre period sparat och har en dödlig mängd hemma. Skulle nog behöva åka in till akutpsyk men kan INTE för jag måste köra min häst till djursjukhus på onsdag. Det går INTE att ändra på. Finns det någon vaken nu som kan ge något gott råd till mig. Vad ska jag ta mig till? Jag vill dö. *gråter* /A
Mer
17 år 8 månader sedan #47414 av Sylviaplath
Asbergergirl!
Din häst behöver dig på onsdag så skippa genast mer Stesolid, och ta ner strypsnaran!

Jag vill faktiskt också dö, men jag har också någon att hålla mig vid liv för. Mina ögon är snart söndersprängda av all gråt. Sova? Vilket skämt! Du har ju en psykakut att åka till - åt då dit! Så här kan du inte ha det!!! Både du och jag mår just nu riktigt jävla dåligt, men vi har båda ansvar att ta hand om ett annat liv också. Ok!!!

Är det en tröst har jag just smällt 8 glas in i en murad vägg här hemma som ångestlindring. Jag mår också riktigt, riktigt, jävla dåligt. Ok!
Kram/SylviaP
Mer
17 år 8 månader sedan #47419 av Isa-Alise
-]
Mer
17 år 8 månader sedan #47422 av Nissegossen
Aspergergirl! En gång när jag var på väg att ta livet av mig, så talade vad jag fortfarande uppfattar det som, en Ängel som talade till mig!

Jag fick höra orden, de var milda och Ängeln sade;
Gör dig själv ingen skada! Du bär inte ansvar för det som händer ute i Europa!

Då var det så att min blick hade fallit på kökskniven och jag var på väg att stöta den i mig.

Detta att Ängeln talade till mig gjorde att jag bara satte mig ned och började tänka!

Detta leder till att högre makt vill inte att vi skall försöka ta vårt liv.
Vi skall inte göra något ont varken mot oss själva eller någon annan.


Kom ihåg det att Gud vill ingen människas död!

Jag kan fortfarande höra Ängeln då och då.

Vi måste lära oss att vi blir utsatta för prövningar genom livet.

Det finns ondska, men det måste du lära dig att ignorera.

En stor Bamsekram till dig Aspergergirl!

Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #47425 av Saari
Svar från Saari i ämnet Överdoserat 90 mg Stesolid
Aspergergirl. Det är bra att du tar kontakt här, men du måste till psykakuten. Ge dig själv en chans, ring dit eller varför inte ringa 112. Man får ringa dit vid krissituationer och du är i en nu.

Låt inte ångesten bestämma över dig. Säg åt ångesten att du minsann kan gå igenom den här dagen utan att ta livet av dig. Att den får komma om den vill, men att du vet att den inte kan döda dig och att det inte alltid kommer kännas såhär hopplöst. Du har varit där forut och det har gått över, inte sant? Livet är inte alltid lika jävligt dygnet runt. Det finns bättre stunder. Håll fast dig i de stunderna.

Ta kontakt med någon. Vem som helst. En närstående eller en jourhavande präst eller vem fan som helst, bara någon vet. Att skriva här är också jättebra, jag vill se att du svarar här och höra hur det går. Du kommer ta dig igenom detta, med oss i ryggen och med andra medmänniskor.

Stora kramar till dig!

Finns det någon chans att du kan sätta dig på hästryggen och rida idag? Själv så brukar jag krama min katt när jag mår som sämst. Djur är bäst.
Mer
17 år 8 månader sedan #47428 av Aspergergirl
Åhh, TACK alla som svarat. Jag blir rörd av er omtanke! Jag mår bättre nu. Har sovit till klockan ett idag så nog påverkade mig stesoliden lite, även om jag aldrig blev kännbart påverkad igår kväll. Jag pratade med psykakuten igår kväll. Psykakuten är detsamma som PIVA. De krävde inte att jag skulle åka in men vi hade ett långt samtal och jag lovade att inte ta fler tabletter. Nu sitter jag här med skärsår i handleden och dödstrött pga tabletterna trots att klockan är halv två på dagen nu. Kram till er alla!

/A