Överdos

Mer
3 år 2 månader sedan #1321233 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överdos
Har överdoserat Akineton och har haft en Akineton psykos den fick jag ingen hjälp med då jag själv var vållande dock blev normal när jag minskade på dem. Överdosera inte den, riktigt otrevlig verkan ni mår inte bättre snarare ett litet helvete att överdosera Akineton. Allt över 5 st 2 mg är överdosering. I dag tar jag 4st 2mg

Lätt att överdosera när man inte är van, för verkan när man är stel pga biverkan av neuroleptika är skön och man tror att mer är ännu bättre men det är fel, överdosera inte det är riktigt otrevligt.

Akineton är inte vanebildande i korrekt använd dos.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1321240 av krokus
Svar från krokus i ämnet Överdos
Ja, jag har överdoserat vid några tillfällen.

Några nävar Theralen, och kroppstemperaturen sjönk. Då åkte jag ambulans till akuten och fick dricka aktivt kol. Blev sedan hemskickad. 

En näve Stesolid. Då kom Polisen och hämtade mig. De hade svårt att bestämma sig för om jag skulle till psykakuten eller somatiska akuten, det blev det sistnämnda. Några blodprover och ett ekg senare, blev jag hemskickad. Fick inte prata med någon psykolog eller psykiater. 

​​​​​I och med att jag inte var van vid amfetamin, blev det för mycket en gång. Hjärtat rusade och större delen av kroppen somnade, det var som sockerdricka i ben och armar. Jag kunde inte röra mig. Jag hade kontakt med en död person som betytt mycket för mig som barn, hon sa att det inte var så läskigt att dö. 

Efter några timmar var jag tvungen att kissa och svimmade två gånger på vägen till toan. Spydde och svimmade igen och igen. Slog i badkaret. Efter mycket om och men lyckades jag kissa och kröp sedan tillbaka till sängen. Pulsen var skyhög. Jag var övertygad om att jag skulle dö.

Jag minns att jag skrev om detta på Viska och Zoegas övertalade mig att ringa efter ambulans. Sagt och gjort, ambulanspersonalen sa att jag bara hade ångest och sa åt mig att ta två Stesolid. Detta sa de när de upptäckte att jag "åt halva FASS" (deras ord). 

Sista gången jag tog en överdos var Stesolid blandat med vodka. Jag minns knappt någonting mer än att jag tog några tabletter aktivt kol. 

Nä, nu får det vara nog! 
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1321258 av Richard
Svar från Richard i ämnet Överdos
Jag har överdoserat det mesta, med risk för livsfara några gånger. Några av de grejer jag har överdoserat...

Venlafaxin, ej depot 1 600 mg och Paroxetin 120 mg - Fick åka till akuten med dödligt högt blodtryck (300/210), kunde ha dött (blev inlagd på IVA).
Theralen 1 200 mg - Somnade.
Iktorivil 200 mg - Somnade, kunde ha dött.
Rohypnol 12 mg plus alkohol - Blev bara fullare.
Haldol 100 mg - Blev helskum.
Akineton 40 mg - Fick psykos.
Morfin 100 mg, OxyContin 80 mg och Fentanyl 100µg (det sista intravenöst) - Blev medvetslös, kunde ha dött (blev inlagd på psyk sen).
Imovane 150 mg plus alkohol - Blev trött (blev inlagd på psyk sen).
Lyrica 1 800 mg - Blev hög.
Mirtazapin 300 mg - Blev hög o kräktes.
Stilnoct 100 mg plus alkohol - Fick minneslucka.
Phenibut 18 000 mg - Sov helkonstigt.
Koffein 1 000 mg - Fick hjärtklappning.
Hasch ca 2-3 g (åt det) - Fick psykos.

Det är inte roligt...
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321363 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Överdos
Jag sparar ibland (oftast) Stesolid och tar mer än jag ska vissa dagar. Är väl inte så farligt, tänker jag.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321368 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överdos
Du vet vad som gäller du är inte ovetande

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1322592 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Överdos
Tänk de som köper medicin av langare. Det kan ju vara vad som helst i tabletterna. Har man tur är det bara mindre aktiv substans i dem och inget farligt. Skulle aldrig falla mig in att handla illegalt.