Sår och bada

Mer
17 år 3 månader sedan #64026 av Saari
Sår och bada skapades av Saari
Jag försöker gå ner i vikt och min familj har skaffat familjekort på badhuset här där jag bor. Samtidigt kämpar jag mot mitt självskadebeteende, men ibland så misslyckas jag och hamnar i återfall.

Min fundering är om det går att simma även om man har sår? Jag hatar när ett snedsteg förstör hela min träningsvecka... Jag vill inte att det ska bli så, men ibland går det bara inte att låta bli. Går det att simma i klorvatten även om man har ett sår? Rispor brukar inte vara någon fara tycker jag, men när jag skurit mig så är jag osäker på om jag kan gå och simma.
Mer
17 år 3 månader sedan #64030 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Sår och bada
Jag har simmat med sönderskuren arm både i Uppsala och Norrköping och inte märkt nåt Tycker du ska prioritera din träning och inte oroa dig över såren. Kloret är ju tillsatt för att hålla vattnet rent. Men jag har själv ibland fått reaktioner på huden och känner andra som fått det - typ lite eksem-liknande grejer - om jag badat alltför flitigt i bassäng. Ring 1177 o rådfråga om du ändå undrar.

Lycka till med simningen!

Ziggy
Mer
17 år 3 månader sedan #64446 av Saari
Svar från Saari i ämnet Sår och bada
Tack för svaret och jag beklagar delen om en sönderskuren arm... Jag funderar på att ringa, för visst behöver man inte berätta vem man är?
Mer
17 år 3 månader sedan #64450 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Sår och bada
Jag tror att dom säger "för snabbare expediering vänligen knappa in ditt personnummer", men det behöver du naturligtvis inte göra. Självklart måste man kunde ringa helt anonymt, tycker jag.