Så trött på livet.......

Mer
17 år 1 månad sedan #69823 av Kenth
Hej alla därute i internets universum.

Jag är så trött, så avslagen, så uppfylld, mina känslor åker bergodalbana ingenom ytterligheterna lyckorus till djupaste avgrund, jag är i en djup depression som vägrar ge med sig trotts mediciner och ECT. Är osocial, går inte ut bland folk för att jag har agorafobi, får panikångest och overklighetskänslor, dissociations känslor. Jag har också högtblodtryck och medelsvår astma. Jag väntar på sjukbidrag, och det skrämmer mig att jag kanske inte kan eller orkar ta eller få ett arbete i framtiden. Jag har förlikat mig med att jag endag tar mitt liv, idag eller kanske en annan dag, allt är planerat i minsta detalj.

Jag medicineras och är diagnosiserad bipolär II, agorafobi, dissosiativ, paniksyndrom. Får Lithionit, Seroquel, Cymbalta, Oxascand, Propavan, Zopiclon, Plendil för mitt blodtryck, Seritide & Ventoline för min astma.

Lyssnar på "bipolär musik" som gör att jag kan känna igen mig, musiken i moll och sången i dur, www.kristerlinder.com . Musiken är det enda som får min kropp att leva vidare, min själ har slocknat, kanske tänds själen en endag, tyvärr inte denna dag.

Tack för att ni läste det jag kände att skriva.

K
Mer
17 år 1 månad sedan #69824 av Geta
Svar från Geta i ämnet Så trött på livet.......
Som du skriver så hjälper det med att ta en dag i taget när allt går i moll.
Att ta till vara de små glädjeämnena som trots allt finns.
Det är säkert många på Viska som varit i liknande situation som du.
Har du någon att tala med så att du inte blir alldeles isolerad hemma.
Att du hittat till Viska kan vara en bit på vägen.
Jag vet hur det kan vara när det känns omöjligt att ta ett steg till.
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
17 år 1 månad sedan #69829 av aivo
Svar från aivo i ämnet Så trött på livet.......
Tjena Kenth! Jag måste bara ge tipset om religion, meditation, yoga eller annat spirituellt handlande. Vi kan finna en mening med livet så livet känns bra oavsett hur vi mår. Man kan resa sig över det jordliga så att säga. Sen kan viss medicinering göra att vi mår sämre som för mig med antidepressiva då de bara förstärker mina humörsvängningar och psykosupplevelser. Krille
Mer
17 år 1 månad sedan #69832 av ThinkTank
Det blir bättre sen! Från början, just då jag hade haft min andra psykos var jag verkligen nere och undrade om jag skulle vara sjuk hela livet. Jag var ganska deprimerad... sen skaffade jag en hobby (läsning) och nu gör jag det hela dagarna och mår mycket bättre! Försök att skaffa en hobby du sysslar med hela dagarna, så att du har något att göra, om inte läsning så kanske meditation, yoga eller något liknande. Du kan ju läsa mycket om sånt också...
Mer
17 år 1 månad sedan #69836 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Så trött på livet.......
Det finns psykologiska behandlingar som har effekt mot depression. Psykologerna brukar ge kognitiv beteendeterapi ibland och det har effekt. Kan vara ett alternativ för dig om du upplever effekten som dålig.

Motion är också bra om man är deprimerad, men det krävs att man motionerar minst 3-4 gånger i veckan och minst 30-45 minuter per gång. Det kan också vara värt att pröva Omega-3 kapslar för det kan ha effekt mot depression.
Mer
17 år 1 månad sedan #69907 av Isa-Alise
Jag tror också att du kan bli hjälpt av en bra terapi... KBT tex...