självmordsguiden

  • jack of jill
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #95445 av jack of jill
självmordsguiden skapades av jack of jill
jag funderar själv på att dö mycket just nu mår inte bra.
Jag ser alla andra gå vidare i sina liv med vänner och pojkvänner och bebisar och äktenskap, själv har jag nästan inga vänner och får aldrig några om det är något jag någonsin velat ha är det vänner iaf en vän. Men jag har ingen så jag tänker välja metod och sen får man väl se.
om beslutet verkar bättre eller sämre någon dag.

det fins en självmords guide på internet nker inte ge ut någon länk vill inte hjäpa nån annan depriemerad sate till något dumt.

vad tycker ni om sånt? borde det få finnas sådana
påsätt å vis så hjälper det anhöriga när de slipper hitta deras son doter med hjärnan utsmetad på golvet om man gör sin död så smärtfri och städad som möjligt är väll det bättre än alternativet.

är det rättvist mot familjen och bara försvinna? speciellt när man arit nära dö av andra orsaker förut och vet hur de reagerar
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #95453 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet självmordsguiden
Kom ihåg; självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem.
Mer
16 år 6 månader sedan #95458 av Geta
Svar från Geta i ämnet självmordsguiden
Förstår inte frågan.
Även om man inte lever något Svensson-liv när man
har psykiska problem typ schizofreni, så kan det vara
intressant att leva ändå.
Vänner är lättast att hitta bland likasinnade inom RSMH
t.ex.
Så ge inte upp!
Mer
16 år 6 månader sedan #95470 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet självmordsguiden
Ge inte upp! Det blir bättre, döden är ju ganska definitiv eller hur? Kan tala om att när jag var yngre gjorde jag mina försök! Tänkte hänga mig på rummet på avdelningen när jag låg inne. Jag tog av mig livremmen och försökte sätta fast den i fönstret. Jag gjorde så, men livremmen gick av på mitten. Den var för klen och för mycket sliten.

Jag står där med bitarna i handen och då kommer en personal in och säger; vad håller du på med!!!


Jag sade inget men jag fick extra vak på mig i en och en halv vecka efteråt! De som var det, följde mig vart jag än gick! Jag har fått närmare trettio år i livet till som en bonus för att jag inte lyckades! Kan ju säga att jag inte alla gånger har tyckt livet vara värt att leva! Men! det har bara blivit bättre med åren.

Sedan är det ju så att jag fruktar att jag kan drabbas av en sjukdoms prognos av helt kroppsliga orsaker och vill kunna avsluta mitt eget liv, men det sker inte förrän det gått mycket långt och om jag då ligger på kropps sjukhus så åker jag hem en sista gång. Detta om allra sista tiden kommer innebära stor smärta.

Men mitt råd till dig är, LÅTBLI

Detta för livet har så mycket att ge! Titta dig omkring! Titta på naturen en vacker vårdag, det händer mycket inom en på våren! Tänk om du helt plötsligt finner kärleken men, att du då inte är där? Det kanske bara säger klick så står du där med Prinssessan som du hela tiden drömt om och får halva kunga riket! :P

Skämt åsido, livet har så mycket att ge om kan se det positivt! Dvs man ser på det negativt när man är deppad, men det går över! Det kommer en dag när du, som jag, tackar för livet och det gör jag idag!

Eftersom du har en depression just nu, så får jag fråga dig om du har Antidepressiva?

Med Vänlig hälsning Nils-Erik Johansson!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #95477 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet självmordsguiden
tack allihop
frågan löd: tycker ni sådana sidor borde få finnas eller är det oshysst att hjälpa folk ta livet av sig med mer säkra metoder?

tycker ni man är självisk som försöker tas livet av sig jämte mot sina anhöriga?
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #95479 av vnv
Svar från vnv i ämnet självmordsguiden
Sidorna är klart olämpliga.....
Givetvis skall du inte ta livet av dig!! Det finns alltid alternativ!
Pratar själv av egen erfarenhet med flera tablettintoxer när jag varit deprimerad och förvirrad, alltså inte vid mina sinnes fulla bruk.
Idag är jag tacksam över att jag lever och tar en dag i taget...
Det rådet ger jag dig också: Ta en dag i taget och stirra dig inte blind vad andra har och inte har i sina liv.

En stor hjälp för mig var KBT. Kanske något för dig med?
Ta hand om dig...

Bästa hälsningar
vnv