självmordsguiden

Mer
16 år 6 månader sedan #95481 av Geta
Svar från Geta i ämnet självmordsguiden
Vad ska det tjäna till att ta livet av sig?
Vad är det som inte går att stå ut med?
Vänner går nog att hitta om man bara söker
på litet mer annorlunda ställen.
Villa, volvo och vovve. Det ideala livet går
säkert inte att uppnå som psykiskt störd.
Jo, kanske vovve men det andra får man nog
skippa.
Mer
16 år 6 månader sedan #95482 av Myggan
Svar från Myggan i ämnet självmordsguiden
Självmord är aldrig en lösning.
När man inte ger upp så dyker det så småningom upp små lösningar längs vägen. Och även om man har gett upp, så finns det hopp. Det är aldrig kört.
Jag har många gånger viljat försvinna, men det har funnits flera orsaker till att jag inte har tagit livet av mig, t ex:

1. Jag vet inte om jag kommer till himlen om jag tar självmord, eftersom självmord är mord.

2. Jag vill inte mina anhöriga något så ont.

3. Jag vore en värdelös förebild. Tänk alla som skulle få veta det, grannar, släktingar och barn, mfl. Är det verkligen en lösning jag vill peka på?

En STOR KRAM till DIG!
Mer
16 år 6 månader sedan #95494 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet självmordsguiden


tack allihop
frågan löd: tycker ni sådana sidor borde få finnas eller är det oshysst att hjälpa folk ta livet av sig med mer säkra metoder?

tycker ni man är självisk som försöker tas livet av sig jämte mot sina anhöriga?


Har i efterhand blivit tackad av patienter som jag/vi stoppat och därför inte lyckats ta sitt liv.

Sök istället hjälp! Även om det är jobbigt och tar tid. Ett suicid går inte att ångra, ett misslyckat suicid kanske man får ångra ett bra tag. Men ett uteblivet s-försök kan visa sig vara det bästa som hänt!
  • X(oinloggad)
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #95511 av X(oinloggad)
Svar från X(oinloggad) i ämnet självmordsguiden

frågan löd: tycker ni sådana sidor borde få finnas eller är det oshysst att hjälpa folk ta livet av sig med mer säkra metoder?


En sådan sida är väll lika lämplig som en sida där bankrån eller något liknande lärs ut. Det handlar ju trotts allt om mord...
Mer
16 år 6 månader sedan #95513 av gast-sp-325483574
Svar från gast-sp-325483574 i ämnet självmordsguiden
Ja, det är själviskt... man tar inte bara livet av sig själv... man stympar en hel familj, släkt osv... alla drabbas, alla far illa, sorg... du gör många illa...

Jag håller med Nissegossen och flera här, du kommer att se att allt blir bättre sen... ge inte upp hoppet... vi lever alla på hoppet och försöker... och sök medmänniskor och vänskap på RSMH o liknande... kanske finns det fler ställen? Någon som vet?? Tips?

Bra att du talar här och skriver vad du tänker och känner... ventilerar. Det är viktigt. Och, du är inte ensam, det finns mååånga i samma situation... och många som önskar som du, att finna en vän/vänner... så ge inte upp, någonstans finns vännen/vännerna...
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 6 månader sedan #95520 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet självmordsguiden
Rémy Belvaux tyckte någonting liknande.