Hur lång tid för att bli frisk?

  • Svennis
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #104325 av Svennis
Hur lång tid för att bli frisk? skapades av Svennis
De sade att de säkert skulle ta ett år att blifriska, men nu vet jag inte riktigt vad de menar med frisk.
Har gått snrt ett år och jag fungerar som jag ska men känner ändå att det saknas en stor del av mig.

Är det så att man kan bli nästan frisk o stanna i det "stadiet"? När de säger att de tror att jag ska bli frisk så hoppas jag att de menar att det kan bli som jag var innan......

som det är nu har jag en konstant liten obehagskänsla.. och känner av mina känslor mindre än innan!!

kan det vara att man inte kommer längre??
Mer
16 år 3 månader sedan #104332 av Nissegossen
Du kan nog bli återhämtad från psykosen så länge du har medicin i kroppen!

Men, Du kan nog inte räkna med att något blir som det var innan.

Gör det bästa av situationen och ta den nya medicinen Abilify, för då har du störst möjlighet att få det till det tillstånd du hade innan du blev sjuk!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #104374 av Admin1
Vilken typ av psykos har du haft?

Schizofreni är den allvarligaste formen av psykos och där återhämtar sig 35 % ungefär, men återhämtningen tar nog väldigt olika tid mellan olika individer. För vissa kan det nog ta 5-10 år innan de är återhämtade. Om symptomen kommer plötsligt, så är det bättre än att man först har varit deprimerad i flera år innan psykosutbrottet.
  • Svennis
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #104398 av Svennis
Svar från Svennis i ämnet Hur lång tid för att bli frisk?
Ja det är det som är den kluriga frågan....
Nej har inte diagnos Schizofreni ..

Jag var deprimerad i ett halvår innan och innan det så rökte jag majja en hel del. SÅ de vet inte om psykosen berodde på min livssituation tillsammans med drogerna eller bara drogerna..
Mer
16 år 3 månader sedan - 4 år 4 veckor sedan #104481 av Admin1
Normalt varar en haschpsykos bara några dagar, men har man en psykotisk sjukdom i botten kan psykosen vara längre tid.
Last edit: 4 år 4 veckor sedan by Admin1.