Hebefreni

  • Chang chuen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #140002 av Chang chuen
Hebefreni skapades av Chang chuen
Finns det någon här som har återhämtat sig från hebefren schizofreni?
Mer
15 år 8 månader sedan #140004 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hebefreni
Hebefreni ska vara en ungdomsform av schizofreni.
De flesta verkar ha paranoid schizofreni.
Det är fler och fler som återhämtar sig men jag har
inte hört hur det är med just hebefreni.
Mer
15 år 8 månader sedan #140007 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hebefreni
Det är nog inte fler nu som återhämtar sig utan det är nog som det alltid har varit, man kan tro att det är fler som gör det eftersom det är några stycken som är aktiva på viska som återhämtat sig, de sjuka syns tyvärr inte här på viska utan det är dom som känner sig friska eller nästan friska.
Tänk på att det finn nästan 40 000 schizofrena i Sverige så de som finns här är bara en droppe i havet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 8 månader sedan #140022 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hebefreni
Jag tror man håller symptomen schizofreni i schack om man har ett aktivt liv, då hinner man inte tänka efter, Jag hade vissa symptom när jag var barn, men det blommade aldrig ut då. Det kom senare när man förlorade jobbet och orkade till slut inte med sig själv, men jag rekomenderar sysselsättning för dem flesta. Men många vet inte var jag är, dem tror man är inblandad i deras liv, men jag ger det rådet, glöm eventuella tankar som gränsar till paranoiditet. Och därmed undvik stressande faktorer. Det år att komma bort i från sjukdomen

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 8 månader sedan #140025 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Hebefreni
Det är svårt att vara aktiv med negativa symptom och när man är psykotisk så är man väldigt aktiv i hjärnan för att hålla koll på alla som är ute efter en. Man kan inte tänka sig frisk.
  • Chang chuen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #140031 av Chang chuen
Svar från Chang chuen i ämnet Hebefreni
Tror ni att medicin kan hjälpa mot beetende störning och känslomässig störing vid hebefren schizofreni?