Frisk eller återhämtad

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1282452 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Frisk eller återhämtad
Jag har slutat med mediciner både antidepressiva och antipsykotiska och det var inte bra gjort. Det blev kämpigt att komma tillbaka efter att symtomen blev värre. För varje gång blev det tuffare. Man fick sina vingar brända. Gång på gång. Jag vägrade mediciner ibland. Idag och framåt så kommer jag aldrig att sluta med min antidepressiv och antipsykotiska. Vill inte bli rejält sjuk igen. Aldrig livet. Över min döda kropp att jag riskerar det igen.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1282453 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Frisk eller återhämtad
men av vad jag vet, berodde även flera fall inte på dig, Pimed. du fick återfall på mediciner du trodde skulle funka? Det var väl Zeldox och Invega?
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Lelle.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1282502 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Frisk eller återhämtad
Jo jag har fått återfall på både zeldox och invega därför vägra jag mediciner. Var för psykotisk för att tänka rationellt. Första medicinen som jag fick var olanzapin och den vägrade jag ta efter en första period och blev rejält sjuk. Det var läkare som testade olika mediciner vilket var tvång.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Pimed.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 7 månader sedan #1282507 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Frisk eller återhämtad
Är det verkligen ingen här som blivit av med sin diagnos? Nedslående.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282509 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Frisk eller återhämtad
Läkaren behöver en diagnos för att ge en adekvat behandling. Är man frisk behövs ju ingen vidare behandling och man kan sluta med medicinerna. Att KÄNNA sig frisk är inte tillräckligt eftersom det då är medicinen som tar bort symptomen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1282511 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Frisk eller återhämtad
Exakt Cosmos!

Anchored in Christ ✟