återhämtning efter psykos?

  • nudiebranch
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #85035 av nudiebranch
återhämtning efter psykos? skapades av nudiebranch
Hur lång tid brukar det ta att bli "normal" efter en psykos?
Mer
16 år 8 månader sedan #85036 av Nissegossen
Jag har aldrig varit "normal" sedan jag fick min första psykos 1974 i påskveckan, så jag har inte varit "normal" På över 33 år!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 8 månader sedan #85040 av Geta
Svar från Geta i ämnet återhämtning efter psykos?
Det började redan före den första psykosen.
Men jag har inte varit "vid mina sinnens fulla bruk" sedan min första psykos 1968.
Det här låter inte särskilt upplyftande men det hindrar inte från att livet tidvis varit uthärdligt ändå.
Att inte ha gått under på kuppen är ett under.

Lättare schizofrena störningar går säkert att återhämta sig från och dessutom beror inte alla psykoser på schizofreni.
Det kan vara reaktiva psykoser som beror på någonting och som inte går så djupt.
Mer
16 år 8 månader sedan #85042 av Nissegossen

nudiebranch skrev: Hur lång tid brukar det ta att bli "normal" efter en psykos?


Det hela är, att du aldrig skall ge upp!
Kan bara säga att inom fem år så har du förbättrats och allt blir lättare!
efter 40 så kommer ytterligare förbättring och du kan mycket bra hantera din situation!

Jag vill bringa med dig en sida där jag har beskrivit hur jag menar!

Detta för att du får aldrig, aldrig ge upp! Det blir bättre!

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=...wtopic.php?f=1&t=896 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 8 månader sedan #85050 av Inwatto

nudiebranch skrev: Hur lång tid brukar det ta att bli "normal" efter en psykos?

Jag brukar lida av sömnproblem när jag blir sjuk. Det rättar till sig efter två veckor men sen kommer en depressionsperiod på ett halvår som ett brev på posten. Helt normal tycker inte jag är förrän nu, två år senare. Jag är inte sluten och frånvarande längre som jag varit länge utan öppen för nya idéer och andras synpunkter. Jobbigt på ett nytt sätt!

Med den nya antipsykotikan, som jag tar, känner jag mig stabil och lugn. Möjligen är jag inte så glad som min omgivning - det verkar som om "toppen" är kapad. Njuta av livet har jag kunnat nästan hela tiden.

Prata inte med hat i munnen!
  • aivo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #85084 av aivo
Svar från aivo i ämnet Återhämtning av psykos
För mig tog det drygt ett halvår innan jag blev återställd..

sen är jag schizotyp så jag behöver konstant behandling för att inte bli överflummig och excentrisk..

Man får testa o trappa ner tills man når ribban som funkar ;)