en fråga

  • babylon
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #303444 av babylon
Svar från babylon i ämnet en fråga
nissegossen,

jo jag vet hur det funkar.. brevväxlar med en kompis som torskade med 1kg amfetamin som nu sitter på 4 år
Mer
13 år 11 månader sedan #303445 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet en fråga
Det är nog viktigt att du sköter dig innan rättegången om du riskerar rättspsyk, som är ett straff, som inte är tidsbegränsat. Tror de att man är farlig kan man få sitta där hur länge som helst. Sankt_sigfrid berättade om en kille som fått sitta på rättspsyk i 8 år för att han stulit en hund utanför en affär. Det är frustrerande att inte veta när man blir fri.
Mer
13 år 11 månader sedan #303482 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet en fråga
:lol: Du skall ha en spark i ändan och lycka till! lyssna dessutom på råden, den som lyder råd är vis, men en hel del människor tror inte det gör något och bryr sig inte och de får själva erfarenheten av att sitta längre än nödvändigt. Jag är gammal nu jag har haft sjukdomen schizofreni nu i 36 år och är väl som en grånad johhny på nedre videon, men jag är en överlevare och hör vad vi som har erfarenhet har att säga! Det kan bli rent bokstavligen livstid på rättspsyk för där finns inga begränsningar av tiden....
Lycka till!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 11 månader sedan #303575 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet en fråga
Underlig inställning...varför ska du göra saker och ting värre? Du får ta någon sorts påföljd för det du gjort och därför tänker du göra allt värre?
Jag kan förstå att det är frestande att bara strunta i allt, men du kan ju inte rimligtvis tänka att det inte spelar någon roll.Det finns ju grader i straffsystemet, man kan få långa påföljder och man kan få korta påföljder, och det är det du som bestämmer över just nu. Det är du inget offer inför.
Sedan är det ju så att gör du sånt som är brottsligt så skadar det ju någon annan. Varför ska du orsaka någon annan problem bara för att du själv har det? Hur kommer det sig att du tror att det bara ska drabba dig själv om du gör dumheter som är brottsliga?

Det har hänt något som gör att du väntar på rättegång. Det kan du inte göra något åt i dagsläget och jag kan tänka mig att det känns frustrerande. Det du däremot kan göra väldigt mycket åt är hur du beter dig nu och framöver. Och självklart påverkar det din framtid.
Jag tror du vet själv att det bästa för dig själv och andra är att du inte bangar ur och börjar göra massa knäppheter, men att det kan kännas frestande att vara destruktiv därför att det även är ett sätt att vara självdestruktiv.
Att göra det ännu värre är bara ytterligare ett sätt som du straffar dig på, dessutom skadar du också andra. Frågan ifall det är bra eller inte är ganska enkel: Självklart är det inte bra att du gör så.
Mer
13 år 11 månader sedan #303641 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet en fråga
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 11 månader sedan #303652 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet en fråga
Medelstrafftiden i fängelse är 1 år, medan för rättspsyk är det nästan 5 år, dvs om man har en psykisk sjukdom skall man undvika brott om man inte vill ha tvångsvård i 5 år.