Axén Olin

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22718 av Axons
Axén Olin skapades av Axons
Axén Olin vill tydligen fängsla alla psykiskt sjuka som begår brott. Vad tycker ni om det? Själv så tycker jag det är förjävligt. Är man helt förvirrad och begår ett brott så ska man ha vård och inget annat.
Mer
18 år 7 månader sedan #22719 av Geta
Svar från Geta i ämnet Axén Olin
Jag tyckte att det var någon kriminolog på
nyheterna i TV som sa att det antagligen
skulle bli som en tryckkokare på
fängelserna. Och att om det behövs vård
så borde det vara bättre att få det inom
rättspsykiatrin som det är idag enligt honom.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22720 av
Svar från i ämnet Axén Olin
Frågan är ju om inte 50% av bovarna borde få vård.
Men hur vårdar man en aggresiv peroslighetsstörning?

Det finns en rad oadresserade problem, tex så ska man inom psykvården "förstå den som har det svårt" allså är mest störd, på fängelset får du gruppstryk om du inte beter dig. När det är psykopater med våldtendenser man hanterar förstår man att fängelsesystemet här har fördelar och håller de samvetlösa beräknande våldsdårarna på mattan.

Sen tror jag att axen-olin inte förstår att våldsdårarna ju måste släppas ut efter avtjänat straff om de finkas. Väl? Idag kan du sitta på sluten psykvård hela livet för en smäll, om du bedöms sjuk.

Jag har inget förtroende för axen olin, jag bor i sthlm och har sett hur hon skött sig o ser hennes tankar och kommer att rösta på S enbart för att hon är alternativet.

Margareta Olofsson, socialborgarråd idag, är i mina ögon en sympatisk och medkännande person som är väl lämpad för uppdraget hur man än ser det partipolitisikt, även om jag är besviken på att hon inte löst fler av de problem Axen Olin faktiskt förvärrade och i många stycken låter den borgerliga politiken fortgå.
Mer
18 år 7 månader sedan #22725 av Mesmerize
Svar från Mesmerize i ämnet Axén Olin
Det är ett helt sinnessjukt förslag, om ni ursäktar ordvalet :)

SJÄLVKLART ska inte psykiskt sjuka människor som begår brott straffas med fängelse, tycker man det har man inte förstått vad innebörden av ordet PSYKISKTSJUK innebär. Det betyder att man är sjuk och därmed inte kan ta ansvar för sina handlingar. Kan man inte ta ansvar för sina handlingar bör man inte heller straffas för dem, utan istället våras (rehabiliteras) och därefters skickas ut i samhället. Går det inte att rehabilitera så låt dem sitta inlåsta resten av sina liv (ej fängelse), iaf om de begår grova brott så samhället måste skyddas.
  • luffaren
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22733 av luffaren
Svar från luffaren i ämnet Axén Olin

Gäst skrev:
Sen tror jag att axen-olin inte förstår att våldsdårarna ju måste släppas ut efter avtjänat straff om de finkas. Väl? Idag kan du sitta på sluten psykvård hela livet för en smäll, om du bedöms sjuk.

Jag har inget förtroende för axen olin, jag bor i sthlm och har sett hur hon skött sig o ser hennes tankar och kommer att rösta på S enbart för att hon är alternativet.

de problem Axen Olin faktiskt förvärrade och i många stycken låter den borgerliga politiken fortgå.

WORD till dig
Fyfan för Axen OLin!!!! :evil: ..spyr när jag ser åbäket...
Fråga vad Sthlms hemlösa tycker om hennes" insatser " under den tid hon satt
Ut med kärringarna på gatan EN natt ,ta ifrån dem nyckelknippan
KANSKE de skulle vakna
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22735 av
Svar från i ämnet Axén Olin
luffaren,

Menar du att jag ska tala på torget med det där word?

jag tänker på hennes o-insatser, ja....
Kräva en borgerlig livsstil av gamla fredliga luffare som super, tar droger och försöker hita pantburkar före de går till härberget....
När axen olin puttade ut dem, kom de in på fägelser, på hem, de störde grannskapen i förorterna.