Axén Olin

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22736 av
Svar från i ämnet Axén Olin
Alternativ,

Ärligt Alternativ, var skulle du helst sitta?
Karsudden, "kvar tills du är frisk"..o dadda med dårar, jag kallar de sjuka lustvåldsmännen dårar

Eller hall, 2år och 6 månader? Sen ut.

Normalt rånar man sällan banker som sjuk, man bängar sig, som mannen som läste steven king, undrade vilka som var troll, slog ihjäl första bästa, han kunde vara vara ett angripande troll fast ha inte hade synen att se det med.
  • luffaren
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22739 av luffaren
Svar från luffaren i ämnet Axén Olin

Gäst skrev: Normalt rånar man sällan banker som sjuk, man bängar sig, som mannen som läste steven king, undrade vilka som var troll, slog ihjäl första bästa, han kunde vara vara ett angripande troll fast ha inte hade synen att se det med.

8O 8O :rolleyes: o vad fan är "bängar" om jag får fråga o ja SJUK är du verkligen..förövrigt..fattar inget av ovanstående..SÖK VÅRD NU!!!!!!!!!
Mer
18 år 7 månader sedan #22759 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Axén Olin
Det nya i deras förslag var att privata skulle få ta hand om rättspsykiatrisk vård, men annars finns det redan ett förslag från Psykansvarskommittén att omvandla 90 % av dagens rättspsykiatriska vård till fängelse. Detta förslag skulle läggas fram nästa år tror jag. De som skulle få rättspsykiatrisk vård skulle bara vara en liten grupp som är så psykiskt sjuka att de inte har koll på vad de gör egentligen.

I övriga Europa verkar man ha rättspsykiatriska vården enligt Psykansvarskommittén. Sverige verkar vara ett undantag idag. Fördelen med fängelse istället för rättspsykiatrisk vård är att straffen blir tidsbegränsade. Hur lång den rättspsykiatriska vården blir idag beror på hur man mår - mår man dåligt kan det bli ett väldigt långt straff.

Vid schizofreni så finns det ju behandlingsmetoder som har effekt, men det finns folk som döms till rättspsykiatrisk vård för personlighetsstörningar, där det inte finns någon effektiv behandling att ge. Den rättspsykiatriska vården blir då ren förvaring, vilket är synd eftersom den är extremt dyr.

Idag går psykiatrins sängplatser till 20-30 % till rättspsykiatrisk vård, som Landstingen betalar. Om det blir fängelse för de flesta får psykiatrin fler vårdplatser över för psykiskt sjuka som förhoppningsvis går att behandla för sin sjukdom. Inom rättspsykiatrin idag kan alla inte ges någon effektiv behandling tyvärr.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22765 av
Svar från i ämnet Axén Olin
luffaren,

Bängar är när man beter sig fördjävligt så det drabbar allmänheten.
bajsa i trappen, slå ner en man som KAN vara ett troll, men man saknar förmåga att se OM han är det...

Vad tycker du jag ska säga när jag söker, en luffare på viska tycke jag var extrasjuk?