Tankebrott

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 6 månader sedan #618115 av Fantasio
Tankebrott skapades av Fantasio
Är det inte lite lustigt att man kan straffas för något man inte gjort, att bli inlåst och kanske isolerad för något som aldrig har hänt?

Skulle jag gå till polisen och anmäla mig själv för ett planerat brott skulle de skaka på huvudet och säga åt mig att gå hem. Uppsöker jag däremot psykiatrin i samma ärende är risken stor att jag hamnar bakom lås och bom och drogas ned.

Jag har personligen blivit drabbad och det retar mig fortfarande och många är dem som har råkat illa ut, bra mycket mer än mig. En återfallsförbrytare släpps från fängelset efter avtjänat straff, detta trots att det är ytterst troligt att denne åter kommer att begå brott. En person med psykisk sjukdom kan få skaka galler i åratal utan att ha gjort en fluga förnär. Att bli straffad för något man kanske skulle kunna göra är fel. Det luktar Sovjetunionen lång väg.
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #618116 av
Svar från i ämnet Tankebrott
Drogerna
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #618119 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tankebrott
Naij, det luktar Hitler! Bara för att man tror ngt så vill dessa högerkrafter döda en. Stalin var likadan, men jag skulle inte vilja kalla honom vänster, han var mer nazistiskt präglad, med perfektionism som yttersta vapen för att hans egen revolutionära segertåg skulle stärkas i de egna inhemska politikerna. Kommer inte ihåg vad dessa hette, jo de hette nomenklaturan! Jag tycker inte Stalin var särskilt intelligent utan maktlysten, det blev lite bättre med Chrustjov.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #618206 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tankebrott
Tvångsvården brukar inte vara så långvarig. Det är väl den rättspsykiatriska vården som kan bli väldigt långvarig ofta. Det här har man tänkt att reformera, så att de flesta får tidsbestämt fängelse istället, men reformen har avstannat.

Kanske det bästa vore att ha två slags rättspsykiatrisk vård:
1. Tidsbestämd rättspsykiatrisk vård med bestämd strafftid lika lång tid som fängelsestraff.
2. Rättpsykiatrisk vård med utskrivningsprövning för mord, allvarliga våldsdåd och pyromani.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
10 år 6 månader sedan #618307 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tankebrott
Polisen borde kopiera sjukvårdens arbetssätt. Låt dem rekvirera bussar och kryssa runt i förorterna och samla ihop alla arga, unga män som dräller runt. Färre personrån, mindre busåkande på mopeder och ett stopp på alla skjutningar. Att oskyldiga åker med är sådant man får räkna med.
Mer
10 år 6 månader sedan #618309 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankebrott
Vad ska det bli av alla förlorade, ratade unga män?