LPT vid Anorexia?

Mer
9 år 2 månader sedan #720172 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet LPT vid Anorexia?
Anorexia är en allvarlig sjukdom, du behöver stöd och terapi. Går du ned för mycket blir du inlagd och kan inte välja vad du äter. Bättre att ta tag i problemet, jobba på i öppenvård hos psykologen, och träna dig på att acceptera en mer "normal" vikt.

Du har ett liv och en framtid, var rädd om det! :hjärta
Mer
9 år 2 månader sedan #720194 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT vid Anorexia?
I en annan tråd skriver trådstartaren att hon är inlagd.
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=15&a...amp;p=720126#p720126 " onclick="window.open(this.href);return false;]viewtopic.php?f=15&t=38562&p=720126#p720126[/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #720197 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT vid Anorexia?
moisen måste ha varit inlagd länge. Det här att personalen gullade med henne skrev hon för några månader sedan
första gången.
Mer
9 år 2 månader sedan #720198 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LPT vid Anorexia?
Psykpersonal gullar/kelar med mig

Inläggav moisen » fre 20 feb, 2015 20:47
Ligger inne med LPT på en allmänpsykiatrisk för depression, allvarlig ätstörning, ångest.

Jag känner mig väldigt utsatt och rädd trots mina 21 år. Personalen har märkt att jag är väldigt tillbakadragen och orolig och tittar till mig mest hela tiden. De kommer in och gullar med mig typ. Mest på kvällarna innan läggdags då jag är som mest ångestfylld och orörlig. En del sitter och stryker mig över håret/killar mig i nacken för att få mig att slappna av och somna, andra kommer och kramar mig när jag ser ledsen ut. Några har också vid några tillfällen när jag varit på dåligt humör, tagit handen under mitt linne och kittlat mig på magen eller under fötterna för att jag ska bli på bättre humör ( alla vet att jag är extremt kittlig ), så det används flitigt med omtanke förstås.

Många har en så dålig bild av psykiatrin och jag var livrädd när jag hamnade här med tvång. Men här är det raka motsatsen mot vad jag förväntat mig? Känns lite konstigt ibland när de gör såhär på mig, känner mig så liten. Men det är väl kanske ett sätt att få mig att börja lita på/våga öppna mig för dom. Är också yngst med mina 21 år.

Hur har ni blivit behandlade när ni varit inlagda med LPT elled frivilligt?

moisen
Järnmedlem
Järnmedlem

Inlägg: 7
Blev medlem: lör 12 jul, 2014 00:12

Geta, hon låg inlagd bara för någon dag sedan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #720199 av Geta
Svar från Geta i ämnet LPT vid Anorexia?
moisen var inlagd även 4 december. Då skrev hon något liknande.