Polishämtning och psykisk balans

  • osso
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34915 av osso
Om man blir hämtat av polis för att de vill göra en undersökning för att kunna skriva papper på en, så kan väl vem som helst bli ur balans?? Vem tål sån behandling utan att reagera?? Är det ett bra sätt att ta reda på om en person är psykikst ur balans och behvöer vård? Knappast. Man blir ju ur balans då. Vem kan ha kommit på att det är så som psykiskt sköra ska bli behandlade och få hjälp?? Nån obegåvad eller sadistisk tror jag. Vill man inte prata med de så lär man väl inte bli mer vänligt inställd av sån behandling?

Maj
Mer
18 år 1 månad sedan #34920 av Amanita
Gör de så?! Det låter verkligen både obegåvat och sadistiskt! Ger de en inte ens chansen att få komma dit frivilligt?

Fast om polisen kommer så tror jag det bästa är att följa med frivilligt och hålla masken, så kan man anmäla dem senare för felbehandling. Polisen gör ju bara sitt jobb liksom .?
Mer
18 år 1 månad sedan #34924 av Q.L
om inte polisen skulle göra det....vilka skulle annars... män i vita rockar o bedövningsprutor som de gör i usa....
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34930 av
Svar från i ämnet Polishämtning och psykisk balans
Jepps, skulle helt klart föredra vitarockar framför pistolbeväpnade blå rockar. Polisen idag är för nervösa för att handskas med personer som mår psykiskt dåligt. Det slutar ofta med en tragedi för alla inblandade...
Mer
18 år 1 månad sedan #34932 av Aspergergirl
Jag har blivit hämtad av polisen och blivit körd till psykakuten på order från min läkare. Han bedömde att jag var självmordsnära och då kan de göra så. Har dock aldrig hört att polisen får lov att hämta en på tvång om det inte är pga självmordsrisk. /A
Mer
18 år 1 månad sedan #35290 av Anki
Vilka kriterier måste uppfyllas för att man ska bli hämtad av polisen?