Polishämtning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #858575 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Polishämtning
Jag tog för ett tag sedan ett kvällsbloss från köksfönstret. Då hörde jag någon knacka nere på gården och tittade ut. Där var två poliser som knackade på på porten bredvid. De fick koden av mig.
  • Niklas Larsson
  • Besökare
  • Besökare
7 år 8 månader sedan #858594 av Niklas Larsson
Svar från Niklas Larsson i ämnet Polishämtning

Admin1 skrev: För att få tvångsvård krävs allvarlig psykisk störning, som schizofreni räknas till och behov av psykiatrisk vård hela dygnet och att du tackat nej till frivillig vård. Ofta anses man vara en fara för sig själv och andra. En undersökning där en läkare träffas personligen (ej telefon) krävs och vid vägran av undersökning kan polisen hämta en i hemmet (handräckning). Läkaren skriver ett vårdintyg och anger varför tvångsvård krävs.

www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/6453-tvangsvard-och-rattspsyk


Men ibland är det ett beteende och annars en sjukdom men några gånger är det en störning. Kan du bestämma dig om det är en störning eller en sjukdom? En störning har ju in riktning. I mitt fall menar överläkaren att störningarna är utifrån kommande ("exogena"). T ex skenäktenskap är störande och inte från mig.

Det ser ut som att den diagnos jag fick (för att få vård och inte för att jag var konstig) inte anses riktig utan att ångestdiagnosen är den som alla tycker är riktig. Jag är kroniskt skräckslagen pga inkompetens och ont uppsåt.

Ringde både migrationsverket och polisen i morse om skenäktenskap och de hänvisar fortfarande till varandra. Ingen jobbar med att klara upp korruption och tjänstemännen godkänner uppgifter som ingen tror på.

Välkommen till Sverige: Alla är bedragare, horor, hallickar eller langare.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 4 månader sedan #1004797 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Polishämtning
Var på permission och fuktade strupen på en pub och nån ringde polisen, jag hade det där plastarmbandet på mig man ibland får. Hamnade på PIVA och di hade låst toalettdörren, så jag höll mig till morgonen. I februari erkände jag Palmemordet på polishuset och blev uppskjutsad till avdelningen. Har bestämt för mig att jag blivit polishämtad nån mer gång, men, men... Hur var det för dig? Tycker detta ämne är festligt, ursäkta om jag redan postat om det.
Mer
6 år 4 månader sedan #1004798 av Geta
Svar från Geta i ämnet Polishämtning
Har blivit polishämtad av två trevliga poliser i uniform och skjutsad till psyket i polisbil. Inget traumatiskt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 4 månader sedan #1004799 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Polishämtning
Vad bra att du bidde korrekt behandlad, Geta. Nu minns jag, di tog mig i "Gamla lasarettsområdet". De frågade om jag led av nån sjukdom. Jag gjorde inget motstånd, men ville ha ett skönt bloss, men det gick inte för sig.
Mer
6 år 4 månader sedan #1004801 av Geta
Svar från Geta i ämnet Polishämtning
En kompis köpte 1 kg lösgodis och stegade in på polisstationen, för att lämna det som tack efter att hon blivit hämtad av polisen.